    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umorzenie dochodzenia - czy mozna wystapic ponownie ?
    Date: Wed, 06 Mar 2013 01:01:28 +0100

    W dniu 2013-03-06 00:03, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości
    > Niezwrócenie długu samo w sobie nie jest oszustwem. By było, musiałbyś
    > dowieść, że w chwili pożyczania dłużnik nie miał zamiaru, lub rozsądnie
    > rzecz ważąc nie miał możlwiości zwrócenia długu.

    tak wiem, staralem sie na policji dowiesc ze tak wlasnie bylo, tzn.
    dluznik mnie oszukal i oszukiwal w sprawie splat do ktorych nigdy nie
    doszlo jak i w kwestii samego udzielenia pozyczki na scisle okreslonych
    warunkach... ostatecznie z jego wypowiedzi wynikalo ze w ogole nie ma
    zamiaru mi zwrocic kasy bo jej po prostu nie ma (wydal na co innego niz
    "wnioskowal o pozyczke" jesli tak mozna to okreslic, czyli wedlug kk
    przywlaszczyl te pieniadze) i miec nie bedzie - taka byla konkluzja
    wypowiedzi dluznika (mam spory material dowodowy), i szczerze mowiac
    dziwie sie ze prokurator nie podjal scigania zwlaszcza ze na etapie
    sprawy doszly mnie sluchy (od prowadzacego na policji) ze byl ten czlek
    juz karany za oszustwo, jest notowany i nie jest to pierwszy przypadek...

    wprawdzie mam prawomocny wyrok w tej sprawie (cywilnej, ktora mu
    wytoczylem) i pewnie niebawem przekaze sprawe do egzekucji komorniczej
    (ale wiadomo jak to ze skutecznoscia bywa) tym niemniej zalezy mi na
    sprawie karnej.

    reasumujac, co i jak mozna w tej sprawie ponownie zdzialac na drodze
    karnej ?