    Subject: Re: udostepniony wyrok z sadu na stronie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: u2 <u...@o...pl>
    Date: Sat, 2 Feb 2019 07:34:19 +0100

    W dniu 02.02.2019 o 07:17, malagon pisze:
    > mam taka sprawe, konkurencja umiesciła wyrok nakazowy(nie zdarzyłem sie
    > odwolac) na swojej stronie internetowej, przez co teraz jestem
    > traktowany jak przetepca
    > czy moze tak ? jezeli nie to z jakiego paragrafu go podac
    > sad oczywiscie nie wyrazil na to zgody

    możesz spróbować paragraf z naruszenia dóbr osobistych, jeśli wróg podał
    twoje pełne dane osobowe:)

    https://www.arslege.pl/srodki-ochrony-dobr-osobistyc
    h/k9/a1003/

    Art. 24. środki ochrony dóbr osobistych
    Dz.U.2018.0.1025 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny
    § 1. Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym działaniem, może
    żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne. W
    razie dokonanego naruszenia może on także żądać, ażeby osoba, która
    dopuściła się naruszenia, dopełniła czynności potrzebnych do usunięcia
    jego skutków, w szczególności ażeby złożyła oświadczenie odpowiedniej
    treści i w odpowiedniej formie. Na zasadach przewidzianych w kodeksie
    może on również żądać zadośćuczynienia pieniężnego lub zapłaty
    odpowiedniej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny.
    § 2. Jeżeli wskutek naruszenia dobra osobistego została wyrządzona
    szkoda majątkowa, poszkodowany może żądać jej naprawienia na zasadach
    ogólnych.
    § 3. Przepisy powyższe nie uchybiają uprawnieniom przewidzianym w innych
    przepisach, w szczególności w prawie autorskim oraz w prawie wynalazczym.

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    George Orwell :

    what they do not want to hear"