    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: udostepnianie internetu
    Date: Wed, 22 Aug 2007 23:41:43 +0200

    PlaMa wrote:
    (...)
> [...]
    > podłączy się z takiego hotspota może narobić bałaganu pod ip
    > właściciela hotspota.
    >
    > Spójrzmy na taki przypadek. Idzie gościu z laptopem, widzi "o WLAN" i
    > wysyła po świecie dziecięca pornografię. Wpadają gliny i do
    > właściciela "Złapaliśmy cię zboku!"
    > I sytuacja robi się ciekawa, na żadnym komputerze nie ma ów
    > pornografii, żaden z komputerów nie ma mac adresu itp znaków jakie
    > miał komputer udostępniający ów tresci, ale właściciel i tak byłyby
    > podejrzany... nie wiem czy wybroniłby się gatką: nie udowodniliście

    Z całym szacunkiem, ale to ludzie udostępniający pornografię dziecięcą
    ponoszą odpowiedzialność za swoje działania a nie np. tepsa, która im
    internet udostępniła. W tym momencie udostępnia właściciel kawiarni. Jeśli
    na jego komputerach nie ma śladu dziecięcej pornografii, znaczy, że nie jest
    sprawcą. Ba! Przecież nawet nie musi mieć komputera na stanie, wystarczy
    router wifi. Wtedy - myślę - nie ma już najdrobniejszych problemów, samo
    takie urządzenie nie wystarcza do udostępniania pornografii (na przykład).

    Poza tym właściciel może przyblokować porty udostępniane klientom -
    pozostawić http+https, pop3+smtp i ewentualnie gg/tlen. Ograniczy w ten
    sposób możliwości ewentualnym kombinatorom. Otwartą opcją pozostaje również
    regulamin na którego postanowienia trzeba wyrazić zgodę przed rozpoczęciem
    korzystania z usług - ot, choćby tak, jak jest na wrocławskim rynku.
    Przepisanie tekstu z obrazka do edita jest rozumiane jako wyrażenie zgody na
    postanowienia regulaminu.

    > pozdrawiam.
    > PlaMa

    Pozdrawiam -- Spook.