    From: "n><e" <r#d_6h3t@p39d4b(v.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: udostepnianie internetu
    Date: Wed, 22 Aug 2007 13:53:53 +0200

    Użytkownik "fr" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fagj7o$2eq$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > :). mysle ze nie odpowiedza , albo odpowiedza tak zebym zachowal najwyzsza
    > starannosc

    jako przedsiębiorcę powinny ciebie interesować wymogi prawne jakie powinieneś
    spełniać, bo wtedy możesz odpowiednio zabezpieczyć swoje interesy, dlatego warto
    zapytać. karnej odpowiedzialności trudno się tu doszukiwać poza twoją własną
    twórczością (np. sam zaczniesz w wolnych chwilach między wystawianiem faktur i
    zarządzaniem personelem bluzgać na kogoś w sieci lub hackować ;) ). moim zdaniem
    napewno ponosisz odpowiedzialność cywilną za to co robi ktoś poprzez twoje łącze
    kiedy ty nie potrafisz go zidentyfikować i wskazać jako odpowiedzialnego i
    ewentualnie winnego (wynika to zapewne z twojej umowy telekom. z operatorem
    internetu o ile nie jest to specjalna umowa uwzględniająca hotspot itp.
    działalność, gdyż zapewne to ty jesteś w niej wskazany jako podmiot
    odpowiedzialny za wszystkie działania wykonane z danego zakończenia sieci)...

    > to moze inaczej ,
    > jak zabezpieczacie swoje publiczne hotspoty , w wielu kawiarniach jest
    > publiczny dostep do inetu poprzez WIFI

    nie korzystasz z konkurencji i nie podpatrujesz jej od środka!? czas najwyższy
    zacząć... ;)
    wydaje mi się, że po pierwsze może to podlegać pod ubezpieczenie, ponieważ
    ewentualna odpowiedzialność wynika tu z prawa cywilnego, a nie karnego (sprawcą
    będzie konkretna osoba, klient, który, za pomocą dostępu hotspot wyrządzi komuś
    szkodę)
    poza przechowywaniem logów z urządzenia dostępowego można wprowadzić dostęp na
    hasło i zmieniać je raz na jakiś czas, żeby klienci musieli o nie pytać personel
    lub sprawdzać gdzieś na tablicy, a przez to zmniejiszać swoją anonimowość, można
    też wymagać od nich pisemnej akceptacji jakiegoś krótkiego regulaminu z
    wyłaczeniem odpowiedzialności firmy, który im wtedy wręczysz do podpisu... to
    już zależy od tego jak chcesz być upierdliwy i zabezpieczony... ja bym jednak
    szedł w specjalną umowę z operatorem na hotspot, przechowywanie logów najlepiej
    przy oddzieleniu mojego łącza w firmie od hotspota, monitoring lokalu i
    podciągnięcie tego pod ubezpieczenie swojej działalności...