    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezpieczalnia- pomocy!!!
    Date: 11 Jun 2003 15:01:04 +0200

    > pojde do nich aby podali mi dane goscia i gdzie byl ubezpieczony , to po
    > uzyskaniu tych danych moge zglosic w jego ubezpieczalni?, wypadek byl prawie
    > miesiac temu.u swojego ubezpieczyciela zglosilem od razu po kilku dniach.
    > czy nie powiedza mi ze juz duzo czasu minelo i teraz to juz za pozno.czy po
    > ewentualnym zgloszeniu sprawy w ubezpieczalni sprawcy , moga oni nie
    > wyplacic mi pieniedzy poniewaz gosc byl pijany?

    Po kolei: Policja wezwie cię na przesłuchanie jeśli zajdzie taka konieczność -
    tj. jeśli będzie przeprowadzane dochodzenie. Może sie jednak okazać, że wcale
    tekie wezwanie nie nastąpi.

    Jako poszkodowany uczestnik kolizji masz prawo uzyskać w każdym czasie
    informacje dotyczące danych sprawcy i zakładu ubezpieczeń, gdzie miał zawartą
    umowę OC.

    Szkodę powinieneś zgłosić jak najszybciej. Zgłaszając ją możesz podać w
    zakładzie ubezpieczeń numer sprawy od twojego ubezpieczyciela AC i upowaznić
    zakład ubezpieczeń do wglądu w te akta lub otrzymania ich kserokopii.

    Jesli sprawca był pijazny nie ma to wpłaywu na Twoje odszkodowanie - jedynie
    powstaje regres zakładu ubezpieczeń który wyplaci odszkodowanie wobec sprawcy.

    Monika