    From: "piotrek" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezpieczalnia- pomocy!!!
    Date: Tue, 10 Jun 2003 11:04:45 +0200
    Sender: r...@o...pl@213.17.128.248

    > Pierwsze, co powinieneś teraz zrobić to iść na Policję (do WRD lub
    Komisariatu)
> [...]
    miało
    > oc.
    >
    > Dalej - albo zgłaszasz szkodę w tym zakładzie - albo - jeśli auto nie było
    > ubezpieczone - zgłaszasz do UFG w W-wie za pośrednictwem dowolnego zakładu
    > ubezpieczeń.
    > Zakład ubezpieczeń ma 30 dni na likwidację szkody - w UFG ten termin
    wynosi 60
    > dni.
    > Tyle (skrótowo) o likwidacji szkody z OC sprawcy.
    >
    > Oczywiście masz jeszce możliwość zlikwidowania szkody z własnego AC.
    Szkodę już
> [...]
    wiąże
    > się z utratą zniżek za bezszkodowość.
    > Wprawdzie zakład ubezpieczeń w którym masz Ac ma prawo regresu wobec
    sprawcy -
    > ale zazwyczaj zniżki i tak są zabierane.
    >
    > Na Twoim miejscu po wizyycie na Policji szybko zgłosiłabym szkodę z OC
    > jednocześnie pisemnie składając wniosek u Twojego ubepieczyciela AC o
    > zawieszenie postępowania likwidacyjnego z polisy AC i czekała na rozwój
    > zdarzeń.
    > Aha -po oględzinach masz prawo naprawić auto (niestety - na razie z

    powiem tak. czekam caly czas na wezwanie z policji, czy w przypadku gdy sam
    pojde do nich aby podali mi dane goscia i gdzie byl ubezpieczony , to po
    uzyskaniu tych danych moge zglosic w jego ubezpieczalni?, wypadek byl prawie
    miesiac temu.u swojego ubezpieczyciela zglosilem od razu po kilku dniach.
    czy nie powiedza mi ze juz duzo czasu minelo i teraz to juz za pozno.czy po
    ewentualnym zgloszeniu sprawy w ubezpieczalni sprawcy , moga oni nie
    wyplacic mi pieniedzy poniewaz gosc byl pijany?