  • 1. Data: 2003-05-30 11:29:29
    Temat: tytuł wykonawczy przeciwko małżonkowi dłużnika
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Witam,
    Pytanko do Szanownych Grupowiczów,
    Otóż jestem "szczęśliwym" posiadaczem prawomocnego wyroku przeciwko
    dłuznikowi, zgodnie z którym jest on zobowiązany do zapłacenia mi pewnej
    kwoty.
    Z tego co wiem, jest on zonaty, sam zarabia niewiele, ale jego żona -
    ustaliłem że na 100% nie mają rozdzielności majątkowej - zarabia nieźle.
    Wiem, że na podstawie art. 787 par. 1 kpc mozna wydac klauzulę wykonalności
    również przeciwko małżonkowi dłuznika, ale kobieta w Wydziale Wykonawczym
    Sądu Rejonowego powiedziała mi, że to jest niemozliwe.
    Zdaję sobie sprawę, że słowa urzędnika przeciwko zapisom kodeksu znaczą
    niewiele, ale może coś w tym jest.
    Czy może ktoś się orientuje, jak wygląda procedura - np. czy występować o
    jeden tytuł przeciwko obojgu czy o dwa - przeciwko każdemu z osobna ( czy
    może po kolei ), czy ewentualnie uzyskany tytuł przeciwko małżonkowi
    dłużnika upoważnia do egzekucji z jego wynagrodzenia ( w art. 787 jest
    napisane " ...majątku objętego wspólnością majątkową" - czy wynagrodzenie
    również się do tego zalicza ?).
    Bedę wdzięczny za rady poparte wiedzą i doświadczeniem.
    Pozdrawiam Grupę
    Piotr

  • 2. Data: 2003-05-30 16:10:15
    Od: "mSet" <m...@w...pl>

    "Piotr" napisał(a) tekścik:

> [...]
    > zalicza ?).
    > Bedę wdzięczny za rady poparte wiedzą i doświadczeniem.

    A ile ten gość ma Ci zapłacić. Jeśli powyżej 30.000 zł. to idziesz do
    sądu okręgowego - wydziału cywilnego i po prostu składasz wniosek o
    nadanie klauzuli wykonalności przeciwko małżonkowi dłużnika. To
    wszystko. Oczywiście pewno będzie rozprawa :-)

    --
    mSet