    From: badzio <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: testament a samobójstwo
    Date: Fri, 5 Feb 2010 04:24:05 -0800 (PST)

    On 5 Lut, 09:19, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > 1. Czy przez "lądowanie w psychiatryku" masz na myśli przymusową
    > hospitalizację w zakładzie zamkniętym?

    Moze byc oddzial psychiatryczny w 'normalnym' szpitalu, nie musi od
    razu byc to szpital tylko psychiatryczny. Patrz dalsze wyjasnienia.

    > 2. Podstawa prawna?

    Nie znam

    > 3. Konkretne przykłady poproszę - oraz opinie psychologów/psychiatrów.

    Chcesz zebym Ci podal nazwiska pacjentow?

    > Bo jak dla mnie taki numer zrobiony komuś w takim stanie może go tylko
    > głębiej w depresję wepchnąć.

    Wiesz, z definicji psychiatrzy maja leczyc takie schorzenia.

    Mowimy oczywiscie o sytuacji gdy proba samobojcza zakonczyla sie
    interwencja medyczna. Wtedy delikwent zazwyczaj nie jest kontaktujacy
    i najczesciej laduje na OIOMie. Jesli jest podejrzenie uszkodzenia
    mozgu, przepisywany jest neurolog. Ponadto, lekarz prowadzacy zaleca
    konsultacje psychiatry. Owszem, moze sie zdarzyc ze psychiatra
    stwierdzi iz z jego punktu widzenia pacjent jest zdrowy. Ale raczej
    watpliwe - tych kilkunastu (jesli nie wiecej) psychiatrow, ktorych
    znam, mowia ze proba samobojcza jest oznaka problemow natury
    psychicznej. I nie slyszalem zeby psychiatra w takiej sytuacji
    postawil inna diagnoze. Co bedzie pozniej - to juz inna kwestia
    indywidualna. Pacjent moze sie wypisac na zadanie, tak jak kazdy inny
    pacjent. Ale jesli pacjent nie wypisze sie sam, to przez czas
    'rekonwalescencji' na OIOMie (czy tez pozniej na neurologii, internie
    czy toksygologii) bedzie pod opieka psychiatryczna (czy bedzie to
    calodoba opieka czy tez konsultacja raz w tygodniu to juz kwestia
    'zasobow'). Co bedzie pozniej - moze sie okazac ze delikwent bedzie
    lezal w szpitalu na tyle dlugo ze psychiatra stwierdzi ze wraz z
    'ogolna' poprawa stanu zdrowia, poprawila sie tez psychika i zaleci
    tylko wizyty u psychiatry w przychodni.
    Ale na pewno bedzie opieka psychiatryczna na samym poczatku. Wiec
    kazdy lekarz (a juz na pewno lekarz z OIOMu oraz neurolog i
    psychiatra) na samym poczatku bedzie podejrzewal chorobe psychiczna. W
    momencie gdy pacjentowi 'sie udalo' to raczej ciezko aby lekarz
    zmienil diagnoze - bez rozmowy z pacjentem to troche ciezkie :)
    Ale faktem jest ze jesli testament zostal podpisany 'jakis' czas przed
    proba samobojcza to bedzie ciezko go podwazyc.