    From: "Xena" <t...@l...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: tesciowa:(
    Date: Mon, 25 Jul 2005 00:36:37 +0200

    In news:dc14tn$rv$1@news.onet.pl,
    Fumfol <f...@o...pl> napisal/a:
    > Witam!
    >
    > Mam malutkie pytanie dotyczace aktu notarialnego.
    > Moja tesciowa dala mojemu mezowi dzialke. W akcie notarialnym pojawilo
    > sie zdanie: ze dzialke kupuje moj maz za fundusze pochodzace z majatku
    > odrebnego do majatku odrebnego ze jest zonaty i ze nie zawieral ze mna
    > umowy majatkowej.
    > Co to znaczy? taki zapis?
    > Chcielismy sie tam budowac a mi jakos przykro sie robi:(
    > Czy ma to jakies konsekwencje prawne dla mnie?

    Konsekwencje ma takie, ze w razie np. rozwodu dzialka jest tylko jego. Jesli
    zaczniecie na niej budowac, budowa tez bedzie tylko na niego. Ty mozesz
    ewentualnie dochodzic potem poniesionych nakladów.
    Tu nie ma co byc przykro, po prostu tesciowa chciala dac swojemu synowi a
    nie Wam. Zatem dzialka jest zgodnie z jej wola syna. Jesli chcecie, aby byla
    Wasza wspólna, maz musialby podarowac Ci udzial w dzialce.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Niewielka to pociecha, ze idziemy coraz wyzej,
    skoro wciaz pozostajemy na drabinie