  • Data: 2004-03-02 19:51:57
    Temat: Re: terminy w kc
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bosz wyskrobał(a):
    > I tu sie Pan myli.
    >
    > nigdzie nie jest napisane ze koniec dnia i poczatek
    > dnia nastepnego to ROZNE "momenty".
    [...]
    > NIE MA ostatniej chwili dnia
    > Wybicie godziny 0 oznacza ze termin uplynal..

    Wybicie godziny zero mówi, że następny dzień się już zaczął. A wtedy
    znaczyłoby to tyle, że termin upłynął wraz z rozpoczęciem środy, co jest
    nieprawdą, bo upłynął wraz z końcem wtorku.
    Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że ten spór ma czysto akademicki
    charakter, ale chciałbym zwrócić uwagę na pewien istotny fakt. Stwierdzenie,
    że "termin upływa we wtorek o 24:00" jest moim zdaniem nieprawidłowe, bo nie
    ma godziny 24:00. Stwierdzenie, że "termin upływa we wtorek o godz. 0:00"
    też jest nieprawidłowe, bo oznacza to początek wtorku. "Termin upływa w
    środę o 0:00" też nie jest właściwe, bo termin upływa we wtorek a nie w
    środę. Do czego dążę? Chodzi mi o to, że podawanie dokładnej godziny w
    takich sytuacjach jest problematyczne i najczęściej nieprawdziwe.

    > Za "pare zlotych" moge panu wykonac taki zegar, ktory wyswietli 24 00
    > a potem 0: 00 01

    Tak, to ja też potrafię... :)

    --
    Bartek Gliniecki