eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawotermin umowy, ważniejszy w umowie czy reg. promocji - TPSA coś kręci › Re: termin umowy, ważniejszy w umowie czy reg. promocji - TPSA coś kręci
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: termin umowy, ważniejszy w umowie czy reg. promocji - TPSA coś kręci
    Date: Tue, 17 Jul 2007 12:24:11 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 05:13:54 -0700, akrywko napisał(a):

> [...]
    > Podpisałem umowę z wpisanym (ręcznie w rubryczce na pierwszej stronie)
    > terminem trwania do 04.2007
    > Podczas całej procedury załatwiania łącza była mowa o 2 latach, więc
    > na razie wszystko ok.
    >
    > 05.2007 próbuje rozwiązać umowę. Pani, która do mnie dzwoni twierdzi,
    > ze na ich egzemplarzu jest napisany termin 3-letni. Jeżeli chcę zerwać
    > ją teraz to płace karę. Przy trzeciej rozmowie dodała, że były zmiany
    > - na pierwszej stronie ich egzemplarza umowy jest zmieniony termin na
    > 04.2008, pieczątka i parafka. Na moim egzemplarzu tego nie ma.

    Parafka pracownika tepsy czy twoja? Jeśli twoja to całą sprawa wygląda
    całkiem inaczej.

    > Przy okazji kolejnego telefonu dowiedziałem się, że regulamin tamtej
    > promocji (przypięty jako 6 czy 7 strona umowy zszywką) przewidywał
    > termin 3-letni i stąd zmiana. Najwyraźniej ktoś się pomylił i wprowadził
    > mnie w błąd.
    >
    > Pytanie brzmi - czy muszę się z tym godzić? Czy długość trwania umowy
    > zadeklarowana w regulaminie jest ważniejsza niż ręcznie wpisany, dużymi
    > znakami termin na pierwszej stronie? Czy TPSA może wprowadzać zmiany
    > umowy po jej podpisaniu i tylko na jednym egzemplarzu?

    Zapewne gdzieś w tekście umowy jest fragment o treści: "... zgodnie z
    regulaminem....". W praktyce masz możliwość zwrócić się z tą sprawą do
    sądu. Co sąd zdecyduje nie da się raczej przewidzieć. Gdyby to była umowa
    na osobę fizyczną, to prawdopodobnie byś wygrał. W wypadku umowy na firmę
    nie chronią cię żadne przepisy "konsumenckie". Na twoim miejscu starałbym
    się dotrzeć w TP SA do nieco wyższego szczebla niż zwykły okienkowy
    urzędnik. Może ten "wyższy" uzna, że nie warto toczyć niepewnej sprawy w
    sądzie o 1 rok umowy.

    > Pytanie dodatkowe: czy jeżeli zwijam firmę (działalność gospodarcza), na
    > którą podpisana była umowa to zobowiązania przechodzą na mnie prywatnie?
    > Może to ugryźć z tej strony?

    Firma to ty. To były i nadal pozostaną TWOJE zobowiązania.