    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: teren prywatny - wspolnoty mieszkaniowej
    Date: Thu, 1 Jan 2009 20:30:33 +0100

    Użytkownik "Arek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:495d158a$1@news.home.net.pl...

    > No zaraz, a kto pozwoli wjechać pomocy drogowej na prywatny teren
    > wspólnoty?

    Kto ją zatrzyma :-) To znaczy wiem, ochrona i te bramy. Ale skoro mamy
    problem ze stojącym pojazdem, to najpewniej musi tego wszystkiego tam nie
    być.

    Poza tym, jak rzeczony właściciel pojazdu zastawajacego zacznie jakość
    szczególnie uniemożliwiać tę samopomoc, to oczywiście pomoc drogowa nie w
    jedzie, ale za to właściciel zastawionego samochodu uzyska argument do
    ręki, że próbował, ale nie dało się. Chcącemu krzywda się nie dzieje.

    Zostanie mu albo wybicie szyby w zastawiającym pojeździe i jego
    przepchnięcie rękami, albo w ostateczności rozmontowanie tej barykady na
    mniejsze części i przeniesienie kawałek. Sam błotnik czy koło od samochodu
    zawsze łatwiej przepchnąć, niż cały samochód i sąd spokojnie na to powinien
    przystać. Uważasz, że to korzystniejsze rozwiązanie?

    Acha, żeby nie było wątpliwości, to on składać tego ponownie nie musi. Więc
    skoro koniecznie chcesz mu doradzać, by tej pomocy drogowej nie wpuszczać,
    to poinformuj również o ewentualnych możliwych konsekwencjach takiego
    postępku. Ja wiem, że Ty sobie z nich zdajesz sprawę, ale pytający
    niekoniecznie musi.