  • 1. Data: 2002-10-14 07:27:10
    Temat: telefon - rękojmia
    Od: "KSX" <k...@k...prvNOSPAM.pl>

    jakie ja w zasadzie mam prawa z tytułu rękojmii?
    kupiłem telefon w promocji (idea).
    po 2ch tygodniach stwierdziłem, że jest uszkodzony (nie działają funkcje
    głosowe)
    oddałem do pktu sprzedaży w ramach rękojmii.
    pani przyjęła, powiedziała, że wysyła do serwisu w celu ekspertyzy.
    po kilku dniach zadzwoniła do mnie, powiedziała, że potwierdzono wadę i
    dostanę nowy telefon.
    od momentu oddania telefonu do pktu sprzedaży minęło 15 dni.
    nie dostałem jeszcze telefonu "bo w serwisie w tej chwili ich nie mają,
    czekają na dostawę".
    ile czasu sklep ma na załatwienie rękojmi?
    14 dni? roboczych, czy kalendarzowych?
    jeśli nie wywiążą się w terminie to czego mogę żądać?

    --
    pzdr

    K S X
    k s x ( a t ) k s x . p r v . p l
    GG: 490364

  • 2. Data: 2002-10-14 09:07:23
    Temat: Re: telefon - rękojmia
    Od: t...@w...pdi.net

    KSX <k...@k...prvnospam.pl> wrote:

    > 14 dni? roboczych, czy kalendarzowych?
    > jeśli nie wywiążą się w terminie to czego mogę żądać?

    Raczej kalendarzowych. IMHO mozesz spokojnie isc do nich odebrac kase za
    telefon. Ale...poczytaj :-)

    http://groups.google.com/groups?q=serwis+telefon+gro
    up:pl.misc.konsumenci&hl=pl&lr=lang_pl&ie=UTF-8&inla
    ng=pl&selm=9ltqfr%245ct%241%40news.tpi.pl&rnum=3

    > pzdr
    > K S X

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 3. Data: 2002-10-14 10:32:14
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    dokładnie 1 lipca weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z
    dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i
    wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami.

    Zgodnie z treścią przepisu par. 19 ust. 4 jeżeli załatwienie
    reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub badania w miejscu używania
    towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań, sprzedawca powinien
    reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania opinii, przeprowadzenia
    badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony nie postanowiły
    inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni kalendarzowych od dnia
    dostarczenia towaru.

    żądać możesz tego, co w ramach rękojmi można zadać:
    -odstąpienie od umowy sprzedaży,
    -obniżenie ceny
    -wymiana towaru na nowy niewadliwy

    pzdr

    marek

  • 4. Data: 2002-10-14 17:09:10
    Od: p...@p...onet.pl

    Czy dałeś kartę gwarancyjną przy reklamacji ?
    Jeśli nie to mamy do czynienia z rekojmią i nie martw sie bo jeśli masz na
    piśmie potwierdzenie słuszności roszczenia reklamacyjnego oraz faktu gotowości
    do wymiany aparatu an nowy. Mają termin 14 lub 21 dni na rozpatrzenie
    reklamacji - wypowiedzenie się w sprawie. Jesli w terminie się wypowiedzeieli
    poczekaj cierpliwie jeszcze trochę może na prawdę nie mają nowych aparatów na
    stanie, a jesli chcesz napisz pismo wyznaczając im termin do spełnienia
    rzeczozwego świadczenia i już.

    Jeśłi to nie poskutkuje nowe pismo w którym będziesz odstepował od umowy. Ale
    na pewno dostaniesz aparat nie bedą chcieli stracić abonenta.

    Dominik