  • 151. Data: 2022-02-14 19:28:20
    Temat: Re: szury w życiu codziennym
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Feb 2022 23:18:34 +0100, n...@o...pl wrote:

    > Słuszna uwaga -- tylko że chwilowo jesteś w tym samochodzie jakieś 1000km od
    > najbliższej osady/stacji/cywilizacji i bez zapasu, za to z pompką.
    > Słucham propozycji.

    Eee tam. Zaczelo mi kiedys schodzic ~200km od domu.
    Zamiast szukac cywilizacji po drodze, to policzylem,
    ze wystarczy pare razy dopompompowac na stacjach po drodze :-)

    No dobra, niedziela byla ...
    a - mialem zapas w bagazniku, ale prosciej dopompowac :-)

    J.

  • 152. Data: 2022-02-14 19:37:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.02.2022 19:00, J.F wrote:
    > Mnie tylko interesuje, skad oni mieli 4000 respiratorow w zapasie,
    > jesli nie wiecej, bo tych szpitali bylo wiecej.
    > Rezerwa wojska na wypadek wojny, czy poprzednie SARS zasygnalizowaly
    > potrzebe ?
    >
    > My zreszta tez mielismy troche, nawet bez tych nieudanych zakupow.

    Stan na 14 lutego 2022.

    "Dzisiaj dla pacjentów z Covid-19 w Polsce łączna liczba dostępnych
    respiratorów to 2613. Liczba zajętych urządzeń wynosi 1137, co oznacza,
    że liczba wolnych respiratorów to na tę chwilę 1476."

    https://300gospodarka.pl/live/wolne-lozka-covid-19-w
    olne-respiratory-w-polsce

    > Z drugiej strony - byla jeszcze polityka rzadu: wprowadzac
    > ograniczenia w miare potrzeby, dbajac aby sie szpitale nie zapchaly.
    > I doczekac szczepionki, ktora zakonczy epidemie.
    > Mimo ze PiS, wydaje sie rozsadnie.
    > A tu narod nie chce sie szczepic ...

    Naród słyszy:

    - Dr Sutkowski: za 2-3 tygodnie będzie armagedon. "Kroczymy doliną śmierci"

    - Prof. Matyja: Świąt nie będzie. Będziemy chodzili na pogrzeby

    - Omikron to nawet 200 tys. zakażeń dziennie. Dr Grzesiowski: tsunami,
    armagedon

    - Prof. Andrzej Horban: Nadciąga prawdziwe tsunami

    A miesiąc później:

    - ,,Wyraźnie widzimy, że apogeum piątej fali jest już za nami" -
    powiedział minister Niedzielski. Dodał, że mamy do czynienia z
    początkiem końca pandemii.

    Taki cyrk ma przekonać do szczepień niezdecydowanych?

    https://www.rynekzdrowia.pl/Polityka-zdrowotna/Dr-Su
    tkowski-za-2-3-tygodnie-bedzie-armagedon-Kroczymy-do
    lina-smierci,228581,14.html

    https://www.o2.pl/informacje/prof-matyja-swiat-nie-b
    edzie-bedziemy-chodzili-na-pogrzeby-6708295404051392

    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Omikron-to-naw
    et-200-tys.-zakazen-dziennie.-Dr-Grzesiowski-tsunami
    -armagedon

    https://www.rp.pl/ochrona-zdrowia/art19222901-prof-a
    ndrzej-horban-nadciaga-prawdziwe-tsunami

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/zdrowie/artykuly/835
    3007,niedzielski-rezygnacja-z-maseczek-restrykcje-ko
    ronawirus.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 153. Data: 2022-02-14 19:46:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.02.2022 19:16, J.F wrote:
    > ale 30 tys w miesiac to 300h. Etat normalnego czlowieka ma blizej 170h
    > codziennie.

    W normalnym szpitalu lekarze przecież też nie pracują najczęściej tylko
    160h.

    > Wiec cos typu niewolnicza praca ... ale za te pieniadze moze sie
    > oplaca ... przez pare miesiecy czy rok.
    >
    > W dodatku jak nie ma pacjentow, to sie czlowiek tak bardzo nie meczy
    > ?

    Ano tym bardziej.

    > Mnie natomiast interesuja koszty ogrzewania tego Narodowego.
    >
    > Stadion to chyba nie nalezy do energooszczednych budynkow, a chorzy
    > raczej lubia cieplo. Zimą.
    >
    > Ale przeciez tam sie juz jakies mecze zaczely ... nie koliduje to?

    Ze zdjęć wynika że on nie jest na murawie tylko w podziemiach, na parkingu.

    https://www.gov.pl/web/cskmswia/szpital-narodowy/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 154. Data: 2022-02-14 20:38:20
    Temat: Re: szury w życiu codziennym [Kto po wyzwaniu od "szurniętego" pobiegł się zaszczepić?]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czy mogę uczynić Twoje życie odrobinę trudniejszym?
    > A czy Ty zaszczepiłeś się? :)

    To nic nie rozwiązuje. Ja zaszczpiłem się trzykrotnie, żona też,
    dzieciaka zaszczepiliśmy a i tak jestem naczelnym antyszczepem polskiego
    usenetu, bo jak to tak dane bezczelnie podawać;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 155. Data: 2022-02-14 20:41:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 19:28, J.F pisze:

> [...]
    >
    > No dobra, niedziela byla ...
    > a - mialem zapas w bagazniku, ale prosciej dopompowac :-)

    No i got. Jak pisałem jakiś czas można ciągnąć na bosterkach aczkolwie
    obstawiam że w okolicach czwartego jebnie i ludzie siępo prostu
    przestaną szczepić. Problem w tym, że tu jak powiesz, że z opony ci
    powietrze schodzi i to znaczy że "opona nie jest dobra a felga też byłą
    zła" to szur jesteś i antykompresor:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 156. Data: 2022-02-14 20:52:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 14:29, Olin pisze:

    > https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/sV0MAQv0Y
    cQ/m/GgU495FiBAAJ

    > Teraz się wij, co miałeś na myśli:
    > "jak szczepionka przestała działać"

    Przecież masz parę postów wyżej:

    "Dlaczego? A to nie można być już uczciwym zwolennikiem szczepień? No
    chuja dają jeśli chodzi o ograniczenie transmisji, pomijalnie mało jeśli
    chodzi o zapobieganie zachorowaniom (przynajmniej w dwóch dawkach) a
    wszystko wskazuje, że boostery musiałbyś brać co trzy miechy, żeby
    zapewniały ochronę na poziomie 50%. Jak dla mnie dalej warto, bo
    korzyści (choć w sumie pomijalne dla zdrowego 40 latka albo mniej)
    przewyższają ryzyko (jeszcze bardziej pomijalne)."

    Pożniej jeszcze parę razy przytoczone to 10% i z czego wynika.

    Mówiłem, ze będziesz zawiedzony. Szczpię siębie i swoje dziecko, jestem
    zwolennikiem przymusowych szczepień a ty dyskutujesz sobie ze swoim
    wyobrażeniem o antyszczepach i szurach, bo prawdziwi nie chcą z tobą
    nawet dyskutować.

    Na razie. Na potrzeby zakończenia dyskusji uznajemy że wygrałeś i
    zgasiłeś mnie jak peta. Do dziś będę zaszczepiony trzema dawkami jak
    chciałeś:P Możesz się pochwalić kolegom, że masz taki dar przekonywania,
    że nawet antyszczepa przekonałeś, żeby od razy trzy dawki wziął:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 157. Data: 2022-02-14 20:55:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 19:16, J.F pisze:

    > ale 30 tys w miesiac to 300h. Etat normalnego czlowieka ma blizej 170h
    > codziennie.
    > Wiec cos typu niewolnicza praca ... ale za te pieniadze moze sie
    > oplaca ... przez pare miesiecy czy rok.

    A kto powiedział, że on pracuje te 300h. Jest w pracy. Przecież nie da
    się wyrabiać non stop po 120 nadgodzin miesięcznie.

    > Mnie natomiast interesuja koszty ogrzewania tego Narodowego.

    Sądzę, że i tak ogrzewane.

    > Ale przeciez tam sie juz jakies mecze zaczely ... nie koliduje to?

    Przecież o nie działa.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 158. Data: 2022-02-14 20:56:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 19:46:13 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > W normalnym szpitalu lekarze przecież też nie pracują najczęściej tylko
    > 160h.

    Zalezy chyba ktorzy.
    Ale tez maja za to placone odpowiednio.

    czasy przedkowidowe
    https://serwisy.gazetaprawna.pl/zdrowie/artykuly/109
    6273,ile-zarabia-lekarz.html

    "
    -Ile pan zarabia?

    Na etat? Około 5 tys. zł brutto. Czyli niewiele ponad 4 tys. zł do
    ręki.

    -Ale to goła pensja bez dyżurów.

    To podstawowe wynagrodzenie za pracę pięć dni w tygodniu od 7.30 do
    15.30.

    -Tyle wystarczy?
    (Śmiech). W sumie pracuję w trzech placówkach i dorabiam kilka razy
    tyle. Dyżuruję u siebie i jeszcze w jednym szpitalu. Mam siedem-osiem
    dyżurów w miesiącu, takich 24-godzinnych.
    [...]

    -Na cały weekend pan wyjeżdża?
    Tak. Wyjeżdżam zaraz po pracy i jestem tam o 18 wieczorem w piątek.
    Dyżuruję non stop do poniedziałku do 6 rano. Wyjeżdżam z dyżuru, tak
    żeby zdążyć do siebie do szpitala na 7.30. Wracam do domu ok. 16 w
    poniedziałek.

    -Ile się zarabia za taki weekend?
    Około 5,2 tys. zł brutto.
    -Warto?
    A jak pani myśli? Za pięć tysięcy brutto podstawowej pensji miałbym
    problem, żeby utrzymać w Warszawie rodzinę z dziećmi na poziomie, do
    którego zdążyli się przyzwyczaić. Oczywiście, mógłbym żyć skromniej
    niż obecnie. Ale nie po to uczę się całe życie, by nie móc pojechać w
    fajne miejsce na wakacje."

    Jak to mowia w USA - złote kajdanki.

    A w cowidowych czasach

    https://www.mamnewsa.pl/magazyn/ile-zarabiaja-lekarz
    e-i-pielegniarki-mozna-przezyc-szok

    "Najwyższa miesięczna pensja lekarza-rekordzisty w wadowickim szpitalu
    wyniosła w ubiegłym roku ponad 72 tys. zł brutto! Co prawda chodzi
    tutaj o wynagrodzenie ordynatora,
    ale i ,,zwykły" medyk, który nie ma na głowie zarządzania całym
    oddziałem, potrafi nieźle w tej lecznicy zarobić. Najlepiej
    zarabiający lekarz wyciągał miesięcznie 44,6 tys. zł brutto.

    Pielęgniarki takich zawrotnych kwot nie osiągają, ale najwyższa
    miesięczna pensja oddziałowej jest nawet wyższa niż burmistrza miasta
    - wyniosła ponad 21 tys. zł brutto."

    > Ze zdjęć wynika że on nie jest na murawie tylko w podziemiach, na parkingu.
    >
    > https://www.gov.pl/web/cskmswia/szpital-narodowy/

    zobacz na ostatnie zdjecie
    https://www.gov.pl/photo/b82cfca0-7f63-4c71-a21f-1e1
    9341ba818

    Poziom trybuny?
    Jakas loża prasowa czy prywatna pod trybuną - czy raczej na polpietrze
    https://superbiz.se.pl/wiadomosci/pge-narodowy-w-kon
    cu-zyje-w-2016-roku-odwiedzilo-go-prawie-2-mln-osob-
    zdjecia-aa-NaJ7-cVcF-9hGY.html

    Wydaje mi sie, ze dookola hula wiatr, a izolacja nie byla priorytetem
    projektantow.

    We Wroclawiu na zimno nie narzekali - ale to studniowka - tance,
    hulanki, wódka :-)

    https://tvn24.pl/wroclaw/pierwsza-taka-studniowka-po
    loneza-zatanczyli-na-stadionie-ra299815-3425056

    J.

  • 159. Data: 2022-02-14 21:11:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 19:37:25 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > respiratorów to 2613. Liczba zajętych urządzeń wynosi 1137, co oznacza,
    > że liczba wolnych respiratorów to na tę chwilę 1476."

    nie nie - chodzi mi o respiratory w magazynach, które lezą i czekaja
    na ... na co?

    https://www.politykazdrowotna.com/66630,mmorawiecki-
    w-arm-jeszcze-35-tys-respiratorow
    3.5 tys na jesieni 2020?

    I to jeszcze nie wszystkie ?
    https://www.mp.pl/covid19/covid19-aktualnosci/252502
    ,arm-wymieni-przekazane-szpitalom-nieskalibrowane-re
    spiratory

> [...]
    > początkiem końca pandemii.
    >
    > Taki cyrk ma przekonać do szczepień niezdecydowanych?

    No ale powinni sie zaszczepic miesiac wczesniej :-)

    Poza tym dobilismy do 330 tys ... tygodniowo.
    Plus szkoly zdalne itp.

> [...]
    lina-smierci,228581,14.html

    > https://www.o2.pl/informacje/prof-matyja-swiat-nie-b
    edzie-bedziemy-chodzili-na-pogrzeby-6708295404051392

    to byl listopad 2021 ... ktora to byla fala? Bo tej zimy mamy dwie ..

    J.

  • 160. Data: 2022-02-14 21:56:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.02.2022 21:11, J.F wrote:
> [...]
    >

    > I to jeszcze nie wszystkie ?
    > https://www.mp.pl/covid19/covid19-aktualnosci/252502
    ,arm-wymieni-przekazane-szpitalom-nieskalibrowane-re

    Ja podałem - jak napisali - ile przygotowali dla covidowcow.
    Przypuszczam że tak jak nie wszystkie łóżka, tak i nie wszystkie
    sprężarki oddelegowali.

    > No ale powinni sie zaszczepic miesiac wczesniej ?

    Może czekali na znak, na trup ścielący się gęsto na ulicy i tak jeden
    tydzień, drugie, trzeci, czwarty aż wychodzi minister i mówi że już po
    wszystkim.

    Z resztą to też nie zachęca

    "W ciągu doby wykonano 6 681 szczepień przeciw COVID-19 (łącznie 52 691
    015). *Odnotowano 18 199 niepożądanych odczynów*..."

    Więcej NOP-ów dziennie niż szczepień.

    https://www.gov.pl/web/rcb/raport-dobowy-covid-19

    > Poza tym dobilismy do 330 tys ... tygodniowo.

    Skąd wziąłeś tę liczbę? Ja tutaj -
    https://www.gov.pl/web/koronawirus/wykaz-zarazen-kor
    onawirusem-sars-cov-2
    - widzę 14 tys zarażonych na dobę. To w tydzień da 100 tys.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz