  • Data: 2022-02-21 08:39:11
    Temat: Re: szury w życiu codziennym
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.02.2022 o 13:23, Olin napisał:

    > No fajnie. Zakładam, że używasz prawdziwego imienia i nazwiska.
    > Czy to Ty?
    >
    > https://www.webofscience.com/wos/author/record/17444
    273

    > Nie wygląda, żebyś zajmował się lekami ani szczepionkami.
    > Znasz obowiązujące procedury?
    > Jaki jest ten "czas badania skuteczności", który ponoć był "zbyt krótki ze
    > względów metodologicznych"?
    > Te wszystkie agencje zatwierdzające szczepionki się nie połapały? Napisałeś
    > do nich, że mordują ludzi?

    żeby ocenić smak, muszę być kucharzem, czy mogę być smakoszem?
    Oceniłem ze względu na kilka istotnych elementów:
    1) nie można zbadać co stanie się przez rok badając coś przez miesiąc
    (długości tu przykładowe ale można sobie to odpowiednio dopasować), a
    najważniejsze jest to, że z matematycznego punktu widzenia wzoru na
    skuteczność względną użyć można gdy zaistniałe zdarzenia w obu grupach
    wystąpiło równomiernie. Aby to założyć, albo musimy mieć pewność, że np
    w każdej grupie na patogen było dokładnie tyle samo osób, albo że było
    to proporcjonalnie dużo osób w każdej z grup. Tego przy krótkim czasie
    zapewnić nie można - zresztą wskazuje na to wynik badania. W grupie
    niechronionej mamy mniej niż 1% pozytywnych wyników.

    --
    http://zrzeda.pl