    From: TauRuSS <t...@l...wroc.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: system operacyjny OEM - aspekt prawny
    Date: Tue, 30 May 2006 16:49:53 +0200

    Maddy napisał(a):

    > A swoją drogą o w czym problem? Umowa licencyjna napisana jest
    > niezrozumiale dla przeciętnego człowieka.
    > Nawet jakby się okazało, że to jednak niezgodone z umową to M$ może co
    > najwyżej proces cywilny wytoczyć bo w świetle polskiego prawa system
    > jest legalny.
    > Najpierw jednak musi znaleźć delikwenta i udowodnić mu, że ten komputer
    > na którym jest obecnie zainstalowany system nie zawiera tego jednego
    > istotnego komponentu do którego był system przypisany przy zakupie (a do
    > czego był przypisany, kto to pamięta? a może do myszy?).
> [...]

    Mnie tam nie interesuje w czym problem, pytanie było, czy można
    przenieść system na innego kompa ,a nie jak obejść ograniczenia licencji.

    Co do samej licencji OEM, to dyskusje nad nia toczą się odkąd powstała,
    ale ktoś ,kto stara się nie złamać przepisów, powienien przyjąć sobie
    wersje najgorsza z możliwych. Czyli OEM przypisany jest do komputera (w
    starej wersji do częscie, najczęściej wedle mojej wiedzy do HDD) ,czyli
    według M$ co najmniej obudowa + zasilacz + procek + motherboard ( i
    konia z rzędem temu, kto jednoznacznie potrafi powiedzieć, co jest
    komputerem ,co nim nie jest i kiedy komputer staje się innym komputerem
    - przy składakach PC to jest niemożliwe )