  • 1. Data: 2007-06-28 18:03:15
    Temat: Re: świadek usiłowania zabójstwa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    magda wrote:
    > Witam,
    > czy ktoś z grupowiczów orientuje się czy osoba która była przypadkowym
    > świadkiem nieudanego zabójstwa bliskiej osoby może się ubiegać o
    > odszkodowanie lub inną formę zadośćuczynienia od sprawcy?

    A jaką szkodę poniosła i dlaczego?

  • 2. Data: 2007-06-28 18:35:42
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    wiadomości news:3o9dl4-8hm.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A jaką szkodę poniosła i dlaczego?

    Brak spadku spowodowany NIEUDANA proba zabojstwa :P

    Angie

  • 3. Data: 2007-06-28 18:42:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "magda" <y...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nazwijmy to wszystko ogólnie: straty moralne. I dodajmy jeszcze że sprawca
    > został ukarany (pozbawienie wolności) prawomocnym wyrokiem.

    Po prostu chcesz na tym troche zarobic jeszcze, tak?
    No coz - wg mnie jestes po prostu zwykla gnida!

    SDD

  • 4. Data: 2007-06-28 18:48:40
    Od: "magda" <y...@b...pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości

    > Po prostu chcesz na tym troche zarobic jeszcze, tak?
    > No coz - wg mnie jestes po prostu zwykla gnida!

    Może byś się tak nieco liczył ze słowami?
    Gnidą to jest sprawca który usiłuje zabić niewinnego człowieka, a nie osoba
    która szuka sprawiedliwości. Ciekawa jestem czy jak Tobie by ktoś próbował
    zabić dziecko ew. matkę czy siostrę i byś to wszystko widział to też byś tak
    pięknie gadał...

    Magda (której dzięki Bogu tam nie było)

  • 5. Data: 2007-06-28 18:51:13
    Od: d0kt0r3k <t...@t...pl>

    Thu, 28 Jun 2007 20:48:40 +0200, na pl.soc.prawo, magda napisal(a):

    > Ciekawa jestem czy jak Tobie by ktoś próbował
    > zabić dziecko ew. matkę czy siostrę i byś to wszystko widział to też byś tak
    > pięknie gadał...

    a pieniadze wszystko zmienia ?

  • 6. Data: 2007-06-28 18:56:00
    Od: "magda" <y...@b...pl>

    Użytkownik "d0kt0r3k" napisał w wiadomości

    > a pieniadze wszystko zmienia ?

    Na pewno nie zmienią, ale będą dodatkową formą kary dla sprawcy...
    A poszkodowanym na pewno się przydadzą.
    U nas niestety nie ma jak w Stanach że dostaje się za takie sprawy wyroki
    liczone w setkach (lat i tysięcy $)

    pzdr
    Magda

  • 7. Data: 2007-06-28 18:57:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    magda wrote:

    > A czy to ma znaczenie? Świadek widział jak sprawca próbuje odebrać życie

    Kolosalne. Aby uzyskać odszkodowanie musisz bezspornie wykazać
    poniesione wymierne straty (np. koszty leczenia psychiatrycznego) oraz
    wykazać, że winę za to ponosi dana osoba (a nie np. obejrzane w
    dzieciństwie brutalne filmy).

    Oczywiście to wszystko w procesie cywilnym, za który będziesz póki co
    płacić (wpis sądowy, prawnik) - dopiero _jeśli_ wygrasz pozwany będzie
    musiał zwrócić. Oczywiście jeśli ma z czego.

    [ciach]

    > Nazwijmy to wszystko ogólnie: straty moralne. I dodajmy jeszcze że sprawca
    > został ukarany (pozbawienie wolności) prawomocnym wyrokiem.

    Nie ma to większego znaczenia. Tyle tylko, że wiadomo kto "szkodliwą
    psychicznie" scenę stworzył. Więc wiadomo, kogo pozywać. Za to pewnie
    jak siedzi, to wiele nie zarabia - więc jeśli nie ma jakiegoś istotnego
    majątku własnego, to nawet jeśli wygrasz, będzie to czysta sztuka dla
    sztuki.

  • 8. Data: 2007-06-28 19:01:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    magda pisze:

    > U nas niestety nie ma jak w Stanach że dostaje się za takie sprawy wyroki
    > liczone w setkach (lat i tysięcy $)

    Chyba na szczęście nie jest tak jak w stanach :)

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 9. Data: 2007-06-28 19:10:11
    Od: "magda" <y...@b...pl>

    Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości

    > Chyba na szczęście nie jest tak jak w stanach :)

    Dlaczego "na szczęście"? Ja aż boję się pomyśleć, że takich morderców,
    którzy atakują niewinnych ludzi dla własnego widzimisię jest więcej i że
    wszyscy wyjdą za kilka lat/miesięcy bo wyroki są za krótkie. Osobiście
    wolałabym żeby pracowali w kamieniołomach do końca swoich dni. Myślę że
    zarówno poszkodowany jak i świadkowie nie będą się za te kilka lat czuli
    bezpiecznie. Ba, problem w tym że to co się stało już sprawiło że się teraz
    nie czują.... A wiedli takie spokojne i normalne życie...
    Pzdr
    Magda

  • 10. Data: 2007-06-28 19:15:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    magda pisze:

    > ... A wiedli takie spokojne i normalne życie...

    Czy nazwiesz "normalnym życiem" to że wszędzie czają się stada
    prawników, którzy chcą cię pozwać za byle co? Bo tak jest w usa.