  • Data: 2004-02-04 16:43:25
    Temat: Re: swiadek - osoba podejrzewana
    Od: "Figaro" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - czy jako 'osoba podejrzewana' moge (musze) zeznawac w charakterze
    swiadka?
    tak, zostaniesz dodatkowo pouczona o treści art.183 kpk

    > - jakie mam prawa jako 'osoba podejrzewana'
    te same co świadek + wynikające z art.183 kpk tzn. możesz uchylić sie od
    odpowiedzi na pytanie, które może cię (lub osobę dla ciebie najbliższą)
    narazić na odpowiedzialność karną lub za wykroczenie

    i czy to to samo co osoba
    > podejrzana?

    nie, to coż innego. Osoba podejrzana to taka, na którą zebrano materiały
    świadczące że popełniła przestępstwo, ale nie przedstawiono jej jeszcze
    zarzutów (po przedstawieniu zarzutów osoba podejrzana staje się podejrzanym)

    > - gdzie o tym mozna poczytac?
    np. w komentarzach do kpk

    > z gory wielkie dzieki wszystkim za odpowiedz
    nie ma za co