    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: studenci i ich prawa..
    Date: Thu, 6 Feb 2003 15:35:07 +0100

    > Poniższy mail jest pisany z czystej chęci ciekawości:
    > od podstawówki stykałem z sytuacjami bulwersującymi w szkole, np.
    obrzucane
    > uczniów wyzwiskami, sztuczne wymuszanie słowa "przepraszam", subiektywne
    > ocenianie itp.
    > Doszedłem jakoś na studia. Stąd moje pytanie: pisałem ostatnio egzam
    > (jeden z wielu) i w pewnym momencie pilnujący ludzie zaczęli nagle wyrywać
    > kartki niektórym osobom i oglądali kartki w tą i tamtą stronę szukając
    > ściąg, nie prosząc uprzednio o pokazanie kartek studentów. Czy
    > ćwiczeniowcy/wykładowcy mają do tego prawo? Bo mi się zdaje, że nie.
    KArtka
    > jest czyjąś własnością, najwyżej pilnujący mogą poprosić o to, ale student
    > przecież może się nie zgodzić, nieprawdaż?? Zaznaczam, iż nie chce
    rozpocząt
    > tematu o ściąganiu.

    Co do poproszenia to się zgadzam, to bardziej kulturalne. Chociaż powiem Ci
    że w podczas mojej edukacji nie przypominam sobie takich incydentów :).
    Można podejść do tego tak że to twoja własność (ta kartka), ale wtedy chyba
    ma prawo Cię wykładowca wyprosić i ulać. A jaki sens jest przychodzić na
    egzamin
    jeżeli nie masz zamiaru wykładowcy udostępnić tej kartki?
    Myślę że ten wykładowca uznaje że jeżeli pojawiłeś się na egzaminie to masz
    zamiar
    mu ją udostępnić czyli ma prawo wglądu.
    Ale to tylko takie luźne rozważania. Może jest jakaś podstawa prawna która
    tego mu zabrania,
    ale ja nie znam takowej.

    Pozdrawiam

    Darek