  • 1. Data: 2003-02-26 19:33:35
    Temat: strony WWW raz jeszcze
    Od: a...@g...pl (ACME)

    firma A robi strone www dla firmy XXX i wystawia fakture za
    "projektowanie i realizacja strony www". po jakims czasie jednak
    firma XXX rozstaje sie z firma A i od tej pory firma B zajmuje sie
    modyfikacjami na tej strony.

    1. firma B nie ma prawa modyfikacji utworu (jakim jest strona www)
    firmy A.

    ale czy moze powiedziec, ze nowa strona www jest nowym utworem, ktory
    zostal poskladany z komponentow, ktore sa wlasnoscia firmy XXX
    (bo za nie zaplacila) ?

    i jak wyglada podpis firmy A na stronach www? podpis przeciez nie musi
    sie chyba 'pokazywac'. tak mi sie wydaje.

    jak wyglada sytuacja prawna przejecia obslugi jakies strony www?

    za rady bylbym wdzieczny.

    acme

    --
    acme

    even if someone thinks it has happened too early,
    tell him that it was no-one's fault.

  • 2. Data: 2003-02-26 23:33:48
    Temat: Re: strony WWW raz jeszcze
    Od: bartek<b...@n...addevinder.tv>

    zasięgałem kiedyś porady na ten temat.
    jeśli nie ma umowy o przekazaniu praw ani umowy licencyjnej, tylko
    faktura, to teoretycznie firma przejmująca nie może dokonywac
    modyfikacji, ale, jeśli dojdzie do sporu sądowego to podobno:

    a) sąd ustali za co była ta faktura i prawdobodobnie uzna, że
    udzielono wówczas licencji na użytkowanie przedmiotu prawa
    autorskiego

    b) ustali jak szeroka była ta licencja i na jak długi czas jej udzielono,
    co zależy m.in. od wartości na fakturze

    a co się stanie jeśli modyfikacja dotyczy np tekstów na stronie, do
    których nie miała praw firma wystawiająca fakturę ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-02-28 08:03:45
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "bartek" <b...@n...addevinder.tv> napisał w wiadomości
> [...]
    > a) sąd ustali za co była ta faktura i prawdobodobnie uzna, że
    > udzielono wówczas licencji na użytkowanie przedmiotu prawa

    tak

    > b) ustali jak szeroka była ta licencja i na jak długi czas jej udzielono,
    > co zależy m.in. od wartości na fakturze

    wartosc faktury ma male znaczenie,
    bardziej bym zwrocil uwage na zgodny zamiar stron.
    czyli mowiac w skrocie, jakie "uzgodnienia" byly
    pomiedzy stronami i co mozna przyjac jako "niedomowione,
    ale zgodnie z obu stron oczywiste".

    > a co się stanie jeśli modyfikacja dotyczy np tekstów na stronie, do
    > których nie miała praw firma wystawiająca fakturę ?

    w moim mniemaniu firma kupujaca witryne ma prawo modyfikowac
    merytoryczna zawartosc serwisu. Gdyz jednoznacznie stanowi ona
    wlasnosc firmy "zlecajacej" - teksty, loga firmy (niekiedy chronione
    prawnie).
    jest to zawartosc, ktora zostala dla wykonawcy dostarczona
    jdnak wszelakie prawa autorskie materialne do zawartosci www
    nie zostaly przeciez nigdy przekazane samemu wykonawcy.

    niemoc modyfikacyjna traktuje w tym przypadku bardziej
    technicznych zagadnien samego kodu witryny. Naruszylo
    by to sama strukture "utworu", czy tez tej czesci utworu,
    do ktorego prawa autorskie majatkowe ma wykonawca.