    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: strefa zamieszkania i wypadki
    Date: 06 May 2015 06:40:22 GMT

    On Wed, 29 Apr 2015, 6...@8...230459.invalid wrote:

    > Gotfryd Smolik news
    >
    > Czekaj, idzie sobie taki jeden krokiem defiladowym i nagle robi
    > "skok w bok niczym nie zmuszony"

    To ja poproszę o przyuważnie, do czego się odnosiłem.
    W żadnym razie nie do tezy, jakoby ZAWSZE miała to być wina
    prowadzącego, bo do podważenia tezy jakoby "była to wina
    pieszego" wystarczy znalezienie *jednego* przypadku, kiedy
    tak nie jest.
    Biorę więc pieszego, który idzie krokiem równym :>, prosto,
    w miescu gdzie mu wolno (a więc w strefie zamieszkania
    po całej drodze).
    Na wszelki wypadek wykluczam moment schodzenia z chodnika
    na jezdnię (aby nie nadziać się na przepis szczegółowy na tę
    okoliczność), niech już idzie po jezdni, niewidoczny za
    parkującym pojazdem.

    > Oj.

    "Oj" do czego?
    Po prostu, działanie umyślne ma na tyle wysoki "priorytet
    karny" (jako że to ono wypełnia dyspozycje KK lub odpowiednio
    KW), że "przenosi" winę za wypadek mimo faktu popełnienia
    wykroczenia.
    To jednak nie powoduje, że ten kto je popełnił je popełnił
    (w tym przypadku - mowa o wymuszenuiu pierwszeństwa).

    > Się naszukałem nawiasu zamykającego...

    Na zaś: CTL-F ;>

    > Nie jest prawdą jakoby w strefie zamieszkania parkowanie jest zabronione...

    Jak jest wyznaczone miejsce (znakiem D-18 albo ekwiwalentem)
    to rzecz jasna przepis szczegółowy ma pierwszeństwo :P

    Ale "co do zasady" jest zabronione, stawać jak chłop przy miedzy
    "gdziekolwiek na drodze" (w tym na jezdni i na chodniku) nie wolno.
    Pominę już taki szczegół, że część kierowców ma "przeciwne
    przekonanie" (jakoby wolno było parkować w całej strefie!)
    Czy też byłeś w tej grupie? ;) (bo że sprawdzisz to mam gwarantowane,
    wiem :D)

    pzdr, Gotfryd