  • 11. Data: 2007-07-22 19:43:53
    Temat: Re: straz miejska a plakatowanie
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
    news:f80b6c$7g9$1@news.vectranet.pl...
    > Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Może i nie są, ale jeżeli właścicielowi to nie przeszkadza, to SM nie ma nic
    > do gadania.

    Po pierwsze to nie wiem, czy nie przeszkadza, ale i tak mniejsza o to.

    Po drugie - SM jest od ścigania wykroczeń niezależnie od tego,
    czy one komuś przeszkadzają, czy nie.

    W zacytowanym przeze mnie wcześniej art. 63a KW nie ma wzmianki,
    że to akurat wykroczenie jest ścigane na wniosek pokrzywdzonego
    (BTW - o ile wiem, to każde wykroczenie jest ścigane z urzędu).

    Inna sprawa, że zupełnie bez sensu przyczepili się do właściciela
    reklamowanej firmy, a nie do osoby, która faktycznie te ogłoszenia
    rozwieszała. Chyba tylko po to, żeby sobie wyniki poprawić.

    Piotr

  • 12. Data: 2007-07-22 20:41:58
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "PiotRek"

> [...]
    > że to akurat wykroczenie jest ścigane na wniosek pokrzywdzonego
    > (BTW - o ile wiem, to każde wykroczenie jest ścigane z urzędu).

    Ale jeżeli mi nie przeszkadza, że ktoś wiesza sobie plakaty na MOIM słupie,
    to znaczy że nie popełnia wykroczenia, więc nie mozna go ścigac z urzędu.

    Pozdrawiam Przemek

  • 13. Data: 2007-07-22 21:40:01
    Od: poreba <d...@p...pl>

    PiotRek pisze:

> [...]
    > W zacytowanym przeze mnie wcześniej art. 63a KW nie ma wzmianki,
    > że to akurat wykroczenie jest ścigane na wniosek pokrzywdzonego

    "Art. 63a Kodeksu wykroczeń:
    § 1. Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nieprzeznaczonym
    ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo
    wystawia je na widok publiczny w innym miejscu
    bez zgody zarządzającego tym miejscem,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny."
    Kluczowe Ci podkreśliłem, faktycznie, masz rację wniosek nie jest
    potrzebny jednak zgoda zarządcy powoduje, że wykroczenia ni ma.

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2007-07-22 22:25:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jark" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    Wieszanie ogłoszeń w miejscach do tego celu nie przeznaczanych jest
    wykroczeniem. jeśli brat zlecił wieszanie tych ogłoszeń, to powinien dać
    Straży Miejskiej umowę ze zleceniobiorcą i na tym jego udział w zamieszaniu
    się kończy. Z punktu widzenia karnego wykroczenie popełnił ten, który
    ogłoszenie lepił, a nie ten, który zlecił jego rozplakatowanie. Chyba, że
    nakazał im na słupach to wieszać, to wówczas może być mowa o podżeganiu.

  • 15. Data: 2007-07-22 22:27:05
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    PiotRek pisze:
> [...]

    Kluczowe Ci podkreśliłem, faktycznie, masz rację wniosek nie jest
    potrzebny jednak zgoda zarządcy powoduje, że wykroczenia ni ma.

    ---------------
    Nie chce mi się wierzyć w to, że Zakład Energetyczny zgodził się
    na oklejanie swoich słupów. Ale oczywiście mogę się mylić.

    Piotr

  • 16. Data: 2007-07-22 22:27:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:f80f0k$b9a$1@news.vectranet.pl...

    > Ale jeżeli mi nie przeszkadza, że ktoś wiesza sobie plakaty na MOIM
    > słupie, to znaczy że nie popełnia wykroczenia, więc nie można go ścigac z
    > urzędu.

    To wówczas Twój słup jest przeznaczony do wieszania ogłoszeń i nie ma mowy
    o wykroczeniu. jakby pytający przyszedł do SM i powiedział, że ma zgodę
    energetyki, to by sprawdzili i w wypadku potwierdzenia żadnych konsekwencji
    by nie było.

  • 17. Data: 2007-07-22 22:28:57
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > to znaczy że nie popełnia wykroczenia, więc nie mozna go ścigac z urzędu.

    Niezupełnie - musisz _formalnie_ wyrazić zgodę na plakatowanie
    tych (swoich) słupów.

    Piotr

  • 18. Data: 2007-07-22 23:13:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    PiotRek pisze:

    > Niezupełnie - musisz _formalnie_ wyrazić zgodę na plakatowanie
    > tych (swoich) słupów.

    Notarialnie? :-)
    IMO taki wymóg nie ma podstaw.

    M.

  • 19. Data: 2007-07-23 08:19:09
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Notarialnie? :-)
    > IMO taki wymóg nie ma podstaw.

    Bardziej chodziło mi o to, że zgoda (zarządzającego tym słupem),
    o której mowa w art. 63a ust. 1, nie może być domniemana. :)

    Piotr

  • 20. Data: 2007-07-23 12:01:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    PiotRek napisał(a):

    > Bardziej chodziło mi o to, że zgoda (zarządzającego tym słupem),
    > o której mowa w art. 63a ust. 1, nie może być domniemana. :)

    Ale dlaczego? Jaki przepis to nakazuje?

    M.