  • 1. Data: 2005-12-25 13:13:53
    Temat: stluczka na drodze wewnetrznej
    Od: "Magda" <m...@p...onet.pl>

    Pewnego lipcowego dnia na parkingu pod hipermarketem jeden smieszny pan
    wjechal mi w tyl samochodu. Wezwana policja orzekla, ze wina jest po mojej
    stronie i postanowila ukarac mnie mandatem. Ja wiem, ze to mi wjechano w
    nieporuszajacy sie samochod wiec mandatu nie przyjelam...

    Pytanie jest takie: czy policja moze mnie ukarac mandatem na drodze
    wewnetrznej czyli takiej na ktorej PoRD obowiazuje tylko w przypadkach
    realnego zagrożenia bezpieczenstwa?

    Jesli policja miala racje stane przed koniecznoscia wyjasniania calej
    sytuacji. A widze ze "pokrzywdzony" przedstawił świadka! Skad on go wzial?
    Jakos na miejscu kolizji nikt nie przyznal ze widzial sytuacje! Czy ja moge
    podwazac wiarygodnosc takiej osoby?

    Sprawa kolejna - ukarano mnie grzywna 300 zl + 50 zl + 30 zl jakistam oplat.
    Ja mam na umowie o prace kwote 420 zl brutto... Jak sad wyegzekwuje ode mnie
    380zl???

    prosze o pomoc
    magda

  • 2. Data: 2005-12-25 13:51:22
    Temat: Re: stluczka na drodze wewnetrznej
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Magda" <m...@p...onet.pl> napisał:

    > czy policja moze mnie ukarac mandatem na drodze wewnetrznej
    Może. Wykroczenie mozesz popełnić nawet we własnym domu :-)

    >czyli takiej na ktorej PoRD obowiazuje tylko w przypadkach
    >realnego zagrożenia bezpieczenstwa?
    Przepisy PoRD stosuje się także w celu uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu. W pzypadku tej stłuczki ktoś
    nie zastosował. Dalej poza PoRD obowiązeje na innych drogach ustawa KW

    > Czy ja moge podwazac wiarygodnosc takiej osoby?
    W sądzie tak, tyle, że sędzia nie musi dać ci wiarę w to co mówisz.

    >Sprawa kolejna - ukarano mnie grzywna 300 zl + 50 zl + 30 zl jakistam oplat.
    Czyli sprawa trafiła do SG.

    >Jak sad wyegzekwuje ode mnie 380zl???
    To sprawa komorniak, a nie sądu ;-)
    Twój jedyny majątek do dochód z pracy ? Nie masz np. pojazdu,
    telewizora, futra ?

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-12-25 14:37:40
    Od: m...@p...onet.pl

    > Może. Wykroczenie mozesz popełnić nawet we własnym domu :-)

    to dlaczego policja nie interweniuje np na terenie uczelni tylko dopiero
    po "wyjechaniu za brame"?

    > Przepisy PoRD stosuje się także w celu uniknięcia zagrożenia
    > bezpieczeństwa uczestników tego ruchu. W pzypadku tej stłuczki ktoś
    > nie zastosował. Dalej poza PoRD obowiązeje na innych drogach ustawa KW

    nie bylo zagrozenia dla bezpieczenstwa. gdzies w necie ktos opisywal, ze
    wygral sprawe o ukaranie go mandatem za jechanie bez swiatel na stacji
    benzynowej. nie jechal 100 km/h ani nie byl pijany....

    > W sądzie tak, tyle, że sędzia nie musi dać ci wiarę w to co mówisz.

    w tej chwili to ja musze udowadniac swoja niewinoosc i prawdomownosc... jakos
    sie to kloci z moim swiatopogladem.
    a czlowiek, ktory we mnie wjechal doskonale wie, ze nie patrzyl sie na droge,
    zagapil sie itd. bo zaczal sie drzec dopiero gdy zauwazyl, ze jego samochod
    jest bardziej uszkodzony niz moj...

    > Czyli sprawa trafiła do SG.

    tak i bylam tego swiadoma...

    > To sprawa komorniak, a nie sądu ;-)
    > Twój jedyny majątek do dochód z pracy ? Nie masz np. pojazdu,
    > telewizora, futra  ?

    tak :)
    pojazd rodzicow, chyba kompa nikt mi nie zabierze? :)

    dzieki

  • 4. Data: 2005-12-25 15:09:25
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > to dlaczego policja nie interweniuje np na terenie uczelni tylko dopiero
    > po "wyjechaniu za brame"?

    Jak poszkodowany w kolizji to zgłosi to wjadą.

    > nie bylo zagrozenia dla bezpieczenstwa.

    A kolizja to co?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2005-12-25 15:13:23
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Magda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie jest takie: czy policja moze mnie ukarac mandatem na drodze
    > wewnetrznej czyli takiej na ktorej PoRD obowiazuje tylko w przypadkach
    > realnego zagrożenia bezpieczenstwa?

    Ustawa działa praktycznie wszędzie. Działa również na drodze niepublicznej
    np. wewnętrznej. Działa nawet wtedy gdy wyjeżdżasz z pola na polną drogę.
    Oczywiście muszą zajść pewne okoliczności. Jeżeli wystąpi zagrożenie
    bezpieczeństwa uczestników ruchu to wkracza.

    neelix

  • 6. Data: 2005-12-25 15:15:20
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Może. Wykroczenie mozesz popełnić nawet we własnym domu :-)

    Bez przesady, ale na podwórku - tak.

    neelix

  • 7. Data: 2005-12-25 15:20:46
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    m...@p...onet.pl napisał:

    >to dlaczego policja nie interweniuje np na terenie uczelni
    Eee, to na terenie uczelni można bezkarnie zabić człowieka ?
    Pierwszy raz słyszę, abym tracił swoje prawa obywatelskie na terenie
    uczelni.

    >nie bylo zagrozenia dla bezpieczenstwa.
    To twoje zdanie ;-) Kolizja pojazdów jest bezpieczna ?

    >za jechanie bez swiatel na stacji benzynowej.
    A może powinni go ukarać na niemanie świateł ?
    Przecież nie ma obowiązku 'jechania' ze światłami np. 1-go maja.

    > jakos sie to kloci z moim swiatopogladem.
    Pozostaje zmienić światopgląd i dostosować do obowiązującego prawa .

    >pojazd rodzicow, chyba kompa nikt mi nie zabierze? :)
    A tego nie byłybym taki pewny :-)

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-12-25 16:04:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    m...@p...onet.pl [###m...@p...onet.pl.###] napisał:
    > to dlaczego policja nie interweniuje np na terenie uczelni tylko
    dopiero
    > po "wyjechaniu za brame"?

    Bo uczelnie jeszcze z czasów "walki o niepodległość" mają takie dziwne
    unormowania, że Policja bez zgody rektora nie interweniuje - za
    wyjatkiem przypadków opisanych w ustawach.

    > nie bylo zagrozenia dla bezpieczenstwa.

    Jak to nie było, skoro doszło do kolizji?

    > gdzies w necie ktos opisywal, ze
    > wygral sprawe o ukaranie go mandatem za jechanie bez swiatel na
    stacji
    > benzynowej. nie jechal 100 km/h ani nie byl pijany....

    Po pierwsze stacja paliw jest oświetlona zazwyczaj, więc być może w
    tym wypadku nie było zagrożenia. Poza tym w Częstochowie sąd orzekł,
    że w Polsce jest dopuszczalna segregacja rasowa i płciowa, co wcale
    nie oznacza, że jest. Wyrok, to wyrok. trzeba by było znać dokładnie
    sprawę.

    > w tej chwili to ja musze udowadniac swoja niewinoosc i
    prawdomownosc...
    > jakos sie to kloci z moim swiatopogladem.

    Światopogląd tu nie ma nic do rzeczy. Sąd dał wiarę swiadkowi i
    pokrzywdzonemu i tyle.

> [...]
    ze
    > jego samochod jest bardziej uszkodzony niz moj...

    A nie ma w tyym markecie czasem kamer? Bo to z reguły wyjaśnia wiele.

    > tak i bylam tego swiadoma...

    Czyli rozumiem wyjątkowo trzeźwa poszłaś do tego sądu, czy z czegoś
    innego wynikał fakt, że tak podkreślasz to, iż byłaś świadoma tego, że
    to był sąd? :-)

    > tak :)
    > pojazd rodzicow, chyba kompa nikt mi nie zabierze? :)

    Wiesz, to się kilka lat przedawnia. Kiedyś pójdziesz do pracy.

  • 9. Data: 2005-12-25 16:27:34
    Od: m...@p...onet.pl

    > Eee, to na terenie uczelni można  bezkarnie zabić człowieka ?
    > Pierwszy raz słyszę, abym tracił swoje prawa obywatelskie na terenie
    > uczelni.

    nie wymyslam tylko wnioskuje na podstawie tego co sie dzieje.
    zdarzylo sie znajomym jezdzic na masce samochodu a policja interweniowala
    dopiero za brama.

    > To twoje zdanie ;-) Kolizja pojazdów jest bezpieczna ?

    ta byla bezpieczna. bo stluczone swiatlo niebezpieczenstwa nie powoduje...

    > A może powinni go ukarać na niemanie świateł ?
    > Przecież nie ma obowiązku 'jechania' ze światłami np. 1-go maja.

    znowu nie wymyslam tylko przypominam jakas sprawe opisana w necie.

    > Pozostaje zmienić światopgląd i dostosować do obowiązującego prawa .

    i poddac sie karze za cos czego sprawca nie bylam??

    > A tego nie byłybym taki pewny :-)

    a skad wiadomo czyj jest komp? :)

  • 10. Data: 2005-12-25 16:32:13
    Od: m...@p...onet.pl

    > Światopogląd tu nie ma nic do rzeczy. Sąd dał wiarę swiadkowi i
    > pokrzywdzonemu i tyle.

    jak jak na razie dostalam wyrok nakazowy bez rozprawy...
    skad sie nagle wzial swiadek??

    > A nie ma w tyym markecie czasem kamer? Bo to z reguły wyjaśnia wiele.
    sa. nagranie jest takiej jakosci ze nie da sie rozpoznac marki samochodu -
    cytuje pracownikow ochrony

    > Czyli rozumiem wyjątkowo trzeźwa poszłaś do tego sądu, czy z czegoś
    > innego wynikał fakt, że tak podkreślasz to, iż byłaś świadoma tego, że
    > to był sąd? :-)

    bylam swiadoma, ze nie godzac sie na mandat sprawa zostanie skierowana do sadu.

    > Wiesz, to się kilka lat przedawnia. Kiedyś pójdziesz do pracy.

    alez ja pracuje, napisalam to wyzej...