    From: "Marta K." <m...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: staż - dwie rożne umowy o pracę -- czy to zgodne z prawem?
    Date: Thu, 9 Feb 2006 16:37:33 +0100

    pracodawca podpisujac umowe z urzedem o przyjecie pracownika na
    staz,deklaruje okres(czesto jest on narzucony z urzedu) na jaki przyjmie
    pracownika do pracy po stażu.kopie umowy w tym przypadku tej zawartej na 12
    miesiecy musial przekazac do urzedu. i pewnie tak zrobil jesli chce
    realizowac program stazu i miec darmowa sile robocza. jesli rozwiaze z toba
    umowe(moze to zrobic jedynie w trybie art 52 kodeksu pracy) bedzie musial
    zwrocic urzedowi koszty twojego zatrudnienia i tym samym nabruzdzi sobie na
    tyle ze raczej na podobna pomoc urzedu nie bedzie mogl liczyc. co do dwoch
    umow, dobrze jak mialabys ich kopie. jesli pracodawca zacznie robic numery
    to warto powiadomic PIP.zrobia kontrole, dowala kare(zwykle 1000zl:))),
    czasem powiadamiaja prokurature-w zaleznosci czego sie pracodawca dopuscil.
    mozna tez podac sprawe do sadu o wyplate wynagrodzenia za czas pozostajacy
    bez pracy,bo na przywrocenie do pracy nie liczylabym, ale przede wszystkim
    trzeba uzbroic sie w cierpliwosc!
    pracodawcow ktorzy zawieraja z pracownikami podwojne umowy jest full,
    niestety

    pzdr