    From: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: srodki na koncie bankowym po smierci klienta
    Date: Thu, 3 Apr 2014 16:21:36 +0200

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości
    news:lhjijq$ldo$1@news.vectranet.pl...
    W dniu 2014-04-03 08:53, jureq pisze:

    > nie. chodzilo mi o taka sytuacje: mam np. na rachunku TERAZ 50.000 zł,
    > składam do banku wniosek o ustanowienie współwłascicielem mojego syna,
    > czyli w tym momencie syn staje się współwłaścicielem tych 50.000,

    STOP! Współwłasność konta nie wpływa na własności środków
    na tym koncie. Jeśli Twój syn mało zarabia i kupi *sobie* mieszkanie
    płacąc ze *wspólnego* konta, w niczym nie poprawi jego sytuacji
    wobec US.

    > załóżmy w połowie. Czy syn musi taki "dochód" jakoś uregulować skarbowo ?
    > bo jeśli ja umrę, on nadal będzie współwłaścicielem rachunku (banki nie
    > maja prawa zamknąć konta jeśli jest współwłaściciel, natomiast przy
    > pełnomocnictwie, wygasa ono z chwilą mojej śmierci i syn już nic nie
    > może.)

    Tutaj też się mylisz. ZTCW, to banki postępują różnie, część blokuje
    połowę środków, część rozwiązuje umowę konta (tj. ona się sama
    rozwiązuje, bo zawiera odpowiedni zapis n.t. śmierci współwaściciela).
    Nawet jak bank nic formalnie nie robi, to i tak zawsze istnieje ryzyko,
    że sprawa się rypnie.