  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaz mieszkania - umowa przedwstepna
    Date: Wed, 9 May 2007 23:07:50 +0200

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:46423257$1@news.home.net.pl...
    > Witam Panstwa,
    >
    > Krotkie pytania - prosilbym o pomoc w formuowaniu mysli...
    >
    > 1. Jestem wlascicelem mieszkania - mam spoldzelczo-wlasnosciowe prawo do
    > w/w lokalu. Zatem na umowie przedwstepnej powinno widniec, ze sprzedaje a)
    > mieszkanie, czy b)spoldzielczo-wlasnosciowe prawo do lokalu?

    c) spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu

    > 2. Chcialbym w umowie zaznaczyc, ze kupujacy wplaca zadatek i sprzedaz
    > nastapic ma do np. 30 czerwca. Jezeli nawale ja, to zwracam mu 2x zdataek.
    > Jak sie zabezpieczyc na wypadek, gdy notariusz np. 29 czerwca zarzada
    > dokumentu "X" o ktorym nigdy nie bylo mowy wczesniej a, na ktory sie czeka
    > 2 tygodnie?

    o ile nie ma ten lokal Kw (takie też się zdarzają), to natariusz zażąda
    jedynie
    zaświadczenia ze spółdzielni, że przysługuje Ci to prawo, ewentualnie np.
    zaświadczenia ze skarbówki, jeśli nabycie nastąpiło np. drogą dziedziczenia

    > Czy zapis typu "W przypadku niewykonania umowy przez Sprzedawce, zwroci on
    > Kupujacemu zadatek w podwojnej wysokosci. Wyjatek stanowia sytuacje w
    > ktorych niezalezne strony zaangazowane w sprzedaz (Notariusz) zazadaja
    > dodatkowyuch dokumentow lub nowych ich odpisow." ma sens?

    Sensu raczej nie ma, ale jest taka możliwość. Nie lepiej ustalić w
    umowie taki termin zawarcia sprzedaży, aby był lekki margines na tego typu
    sprawy?