eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie transz › Re: sprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie transz
    From: a...@t...pl (Bartek)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie
    transz
    Date: 25 Jan 2006 23:19:26 +0100

    > Jeszcze jedna sprawa: gdy chodzilem za kredytem po roznych bankach, jedna
    > pani poinformowala mnie o ryzyku z tyt. roznic kursowych, tzn, ze umowe
    > kredytowa podpisze sie zalozmy dzis, przelicza sie zlotowki na walute po
    > dzisiejszym kursie (np 100 000 pln w chf po 2,5 to daje 40000 chf),
    > przelew nastepuje po tygodniu i bank wplaca po kursie z dnia przelewu
    > (40000 chf po np 2,45 to daje 98 000). W twoim przypadku byly dwie transze
    > i ta druga mogla sie wahnac w gruga strone, bo kurs byl wyzszy niz
    > zalozony 2,5. Nie bralem kredytu w tamtym banku, nie pamietam nawet ktory
> [...]

    BPH tak durnowato robi. Skutek ma taki, ze co poniektórzy kredytobiorcy jak
    wytrawni spekulanci czekają nawet tydzien na uruchomieniem kredytu, bo mogą
    przyoszczedzic np. 50 PLN.

    Ale bank mial w tym przypadku kwote z aktu notarialnego zapewne i byla ona
    wyrazona w PLN. Wiec taką kwote powinien przelac w PLN. Ale cholera wie, jak
    bylo w umowie kredytowej. Byc moze ew. ujemną róznicę kursową powinien
    przelac kredytobiorca - nabywca mieszkania - a bank mial transze okresloną w
    walucie. Ale to by bylo juz durnowato do kwadratu. Powinien przelac w PLN
    kwoty z aktu notarialnego,a ew. różnice rozliczac z kredytobiorcą.
    Drzę z ciekaowsci cóż to za bank.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl