eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie transz › Re: sprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie transz
    From: o`rety <o`rety@pl.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie
    transz
    Date: Wed, 25 Jan 2006 20:13:56 +0100

    Użytkownik Bartek napisał:

    > Ja bym nie czekal, ale napisal sam do banku. Moze i nie odpowiedza, ale
    > bedziesz mial jakby co dupochrona, ze probowales cos zrobic by sprawe
    > wyjasnic.

    Jeszcze jedna sprawa: gdy chodzilem za kredytem po roznych bankach,
    jedna pani poinformowala mnie o ryzyku z tyt. roznic kursowych, tzn, ze
    umowe kredytowa podpisze sie zalozmy dzis, przelicza sie zlotowki na
    walute po dzisiejszym kursie (np 100 000 pln w chf po 2,5 to daje 40000
    chf), przelew nastepuje po tygodniu i bank wplaca po kursie z dnia
    przelewu (40000 chf po np 2,45 to daje 98 000). W twoim przypadku byly
    dwie transze i ta druga mogla sie wahnac w gruga strone, bo kurs byl
    wyzszy niz zalozony 2,5. Nie bralem kredytu w tamtym banku, nie pamietam
    nawet ktory to byl, ale nie podobalo mi sie to. Przedpisca ma w sumie
    racje, warto skrobnac do banku (o ile wiesz ktory to bank) pisemko z
    prosba o sprawdzenie przelanych na twoje konto kwot.
    pozdr