eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie transz › Re: sprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie transz
    From: a...@t...pl (Bartek)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie
    transz
    Date: 23 Jan 2006 23:31:22 +0100

    >...(cyk)
    > Moje pytanie jest takie:
    > 1. Czy to jest moj problem, ze bank nabywcy przelal mi za duzo pieniedzy i
    > to ja mam teraz kombinowac jak to odkrecic ?
    > 2. Czy moge miec jakies nieprzyjemnosci z tego powodu ?
    > 3. Czy nabywca moze (tak jak to wlasnie wyglada) straszyc mnie sadami ?
    > 4. Jak to teraz bedzie czy tez moze wygladac z prawnego punktu widzenia ?
    >
    > Dodam, ze akcie notarialnym, ktory dostal bank nabywcy bylo wyraznie
    > napisane kiedy i jaka kwota ma wplynac.
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    > PZDR

    No, wina jest tylko banku, natomiast problem jest tez Twój, gdyz otrzymujac
    za duzo doszlo do tzw. nienaleznego wzbogacenia (niech mnie ktos poprawi,
    jesli termin niedokladny). Nadwyzke trzeba oddac, co do tego nie mam
    watpliwosci i mysle, ze gdyby nabywca skierowal sprawe na droge sadowa nie
    mialby problemu z uzyskaniem korzystnego dla siebie wyroku.

    Z drugiej strony, zawinil bank nabywcy i skoro zbywca musial poniesc jakies
    naklady (piszesz tutaj o koniecznosci wyrównania z wlasnej kieszeni
    brakujacej kwoty w I transzy), to oprócz oczywistego obowiazku zwrotu
    niedoplaconej kwoty, bank nabywcy powienien równiez wyrównac ew.szkody jakie
    z tego tytulu powstaly np. utrate odsetek, koszt przelewu itp.. Jak znam
    zycie, to bank nabywcy siedzi cicho i sie nie odzywa, bo pani Hania z pania
    Hela maja nadzieje, ze rozejdzie sie po kosciach.

    Ja bym tak zlozyl reklamacje do baku nabywcy i opisal sytuacje, przedstawil
    swoje koszty z tym zwiazane i zazadal ich zwrotu od banku, natomiast nabywcy
    nadwyzke bym zwrócil.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl