  • 1. Data: 2010-05-18 08:26:39
    Temat: sprzedaż bazarowa w lokalu przedsiębiorstwa czy poza?
    Od: "G" <g...@g...pl>

    Witam ponownie
    Mam krótkie pytanie
    Czy podmiot który prowadzi DG:

    4789Z - SPRZEDAŻ DETALICZNA POZOSTAŁYCH WYROBÓW PROWADZONA NA STRAGANACH I
    TARGOWISKACH

    ma we wpisie do ewidencji zgłosić konkretne miejsca poza swoją siedzibą
    gdzie handluje czyli stoiska, pawilony, stragany (także ruchome)?

    Powiedziano mi w Urzędzie Gminy ze nie musi, ale wg mnie to jest tylko
    określenie charakteru prowadzonej DG, ale konkretne targowiska powinien
    zawrzeć we wpisie do ewidencji.

    Czy te nie zawarte we wpisie do ewidencji stragany i pawilony to w świetle
    ustawy o prowadzeniu DG lokale przedsiębiorstwa?

    Pozdrawiam
    GM

  • 2. Data: 2010-05-18 09:15:16
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 18-05-2010 10:26, G pisze:
    > Czy te nie zawarte we wpisie do ewidencji stragany i pawilony to w
    > świetle ustawy o prowadzeniu DG lokale przedsiębiorstwa?

    IMO tak i nie stosuje się tu np. przepisów o sprzedaży poza lokalem
    przedsiębiorstwa. "Lokal przedsiębiorstwa" to stałe miejsce wykonywania
    DG. Czy jest ono zadaszone, czy ma murowane ściany itd. to jest kwesta
    drugoplanowa.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-05-18 09:47:58
    Od: "G" <g...@g...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hstlqv$kun$...@n...onet.pl...

> [...]
    > przedsiębiorstwa. "Lokal przedsiębiorstwa" to stałe miejsce wykonywania
    > DG. Czy jest ono zadaszone, czy ma murowane ściany itd. to jest kwesta

    Jakaś podstawa, link? W ustawie nie znalazłem wyjatków mówiących o takich
    przypadkach.
    Skoro to czy lokal jest murowany czy na kołach wg ciebie jest mniej istotne,
    to jeżeli przedsiębiorca
    ma pawilon lub stragan od x czasu w tym samytm miejscu i ma na to umowe z
    właścicielem targowiska to powinien to być punkt usługowy zawarty we wpisie
    do ewidencji.

    W galerii handlowej w centrum handlowym jezeli wynajme butik, to nie jest to
    lokal w ktorym prowadze działalność?

  • 4. Data: 2010-05-18 09:55:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "G" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Powiedziano mi w Urzędzie Gminy ze nie musi, ale wg mnie to jest tylko
    > określenie charakteru prowadzonej DG, ale konkretne targowiska powinien
    > zawrzeć we wpisie do ewidencji.

    Wogole mozna nie miec zadnego miejsca prowadzenuia dzialalnosci.
    Ktos moze przeciez handlowac np scierkami do kurzu ktore nosi w plecaku i
    wystarczy mu pol metra kwadratowego powierzchni.
    Wykonujac uslugi mozesz je wykonywac np. u Kleinta - np. naprawiasz
    komputery u osob indywidualnych albo w siedzibach innych przedsiebiorcow -
    to co, wg Ciebie masz ich mieszkania i siedziby zglaszac jako wlasne?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-05-18 12:16:53
    Od: "G" <g...@g...pl>

> [...]
    > komputery u osob indywidualnych albo w siedzibach innych
    > rzedsiebiorcow - to co, wg Ciebie masz ich mieszkania i siedziby zglaszac

    Jak sprzedaje towar u klienta to obowiązują mnie/go konkretne obowiązki
    (wylegitymowanie sie umocowanie itd).
    Nie dotyczy np. swiadczenia usług. Jak sprzedaje scierki na ulicy to DG
    rejestruje pewnie tam gdzie mieszkam albo uzyczam powierzchnie - inaczej nie
    zarejestruje. W takim razie sprzedana sciera na ulicy czy u klienta w domu
    to towear sprzedany poza lokalem przedsiębiorcy. Wg przysluguje prawo 10 dni
    od odstapienia od umowy.
    Chyba ze są jeszcze jakies regulacje o handlu np obwoznym.

  • 6. Data: 2010-05-18 13:01:03
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    >Jak sprzedaje scierki na ulicy to DG rejestruje pewnie tam gdzie mieszkam
    >albo uzyczam powierzchnie - inaczej nie zarejestruje.

    A niby dlaczego? Jako miejsce wykonywania działalności mozna podać miasto
    albo nawet cały kraj.

    Konrad

  • 7. Data: 2010-05-18 13:08:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Konrad pisze:

    > Użytkownik "G" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A niby dlaczego? Jako miejsce wykonywania działalności mozna podać
    > miasto albo nawet cały kraj.

    Może kiedyś tak było, bo czasem takie wpisy widuję. Obecnie jednak
    podstawowym adresem jest adres zamieszkania. Można podać inne miejsca
    prowadzenia DG, ale to też muszą być konkretne adresy. No i z faktu, że
    nie podałem jakiegoś adresu nie wynika, że nie mogę tam prowadzić
    działalności zarobkowej, czyli mogę handlować na bazarku, mimo że nie
    mam go wpisanego jako adres DG.

    Odnośnie podawania adresu - z ustawy o swobodzie...:
    "oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu, adres do doręczeń
    przedsiębiorcy oraz adres, pod którym jest wykonywana działalność
    gospodarcza, a jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność poza miejscem
    zamieszkania - adres głównego miejsca wykonywania działalności i
    oddziału, jeżeli został utworzony; dane te są zgodne z oznaczeniami
    kodowymi przyjętymi w krajowym rejestrze urzędowym podziału
    terytorialnego kraju;"

    Wniosek EDG-1 też zawiera pytania o adresy (zamieszkania, zameldowania,
    głównego miejsca wykonywania, jeśli inny niż poprzednie, adres do
    korespondencji), opcji "cały kraj" nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-05-18 13:12:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    G pisze:
> [...]
    >
    > Czy te nie zawarte we wpisie do ewidencji stragany i pawilony to w
    > świetle ustawy o prowadzeniu DG lokale przedsiębiorstwa?

    Podstawowe pytanie jest takie: czy na ten pawilon będziesz miał
    umowę, z której wynika konkretny adres. Jeśli tak, to możesz to
    potraktować podobnie jak wynajęte w budynku biuro, jednak sensu w tym
    raczej nie ma. Zaczną Ci przychodzić (i ginąć) jakieś ważne listy itp.
    zupełny zbytek.

    I tak Twoim podstawowym adresem jest adres zamieszkania, jego używaj.
    Nawet jeśli byś miał ten wpis na ten adres, to na fakturach i tak musisz
    podawać swój adres zamieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-05-18 13:16:11
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Może kiedyś tak było, bo czasem takie wpisy widuję. Obecnie jednak
    > podstawowym adresem jest adres zamieszkania. Można podać inne miejsca
    > prowadzenia DG, ale to też muszą być konkretne adresy.

    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ5.nsf/main/6D33BB16

    A.

  • 10. Data: 2010-05-18 13:21:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Konrad pisze:

    > wiadomości news:hsu3gp$ema$1@news.onet.pl...

    > http://orka2.sejm.gov.pl/IZ5.nsf/main/6D33BB16

    No i? Przedostatni akapit: we wniosku podaje się konkretne adresy, a
    ZUS w razie czego bada stan faktyczny.

    --
    Liwiusz