  • 1. Data: 2010-05-17 21:07:59
    Temat: era - zmiana regulaminu i kara za odstąpienie od umowy ?
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Witam.
    kilka dni temu dostałem od "ery" pismo że z dniem 30 czerwca zmienia sie
    regulamin dla taryfy której aktualnie używam i zamiast terminu 30 czerwiec
    ustalono termin na czas nieokreślony.
    Zadzwoniłem dziś do operatora, że mi sie ta zmiana nie podoba i jej nie
    akceptuję a pani mi na to że ona to rozumie ale operator nie i mi naliczy
    karę umowną.
    Po wymianie zdań nie porwadzącej do niczego mam parę wątpliwości.

    - Zawsze wydawało mi się, że kara umowna jest tylko w przypadku gdybym to ja
    z mojego widzimisie zrezygnował z usług. A tutaj rezygnuję z powodu zmiany
    która mi nie pasuje. - karę muszę zapłacić.

    - Jeżeli jest tak jak pani mówiła to operator może robić co chce a ja musze
    albo przystać na warunki albo zapłacić karę umowną za brak akceptacji nowych
    warunków.

    Proszę niech mi ktoś wyjaśni jak to jest.
    Kto ma rację?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2010-05-18 06:12:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Proszę niech mi ktoś wyjaśni jak to jest.
    > Kto ma rację?

    Zależy co się zmieniło.

  • 3. Data: 2010-05-18 06:16:00
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    > Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zależy co się zmieniło.

    Przecież napisał !!!

  • 4. Data: 2010-05-18 20:27:22
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zależy co się zmieniło.

    Ja bardzo bym poprosił o jakiś wykaz zmian które mogą być podstawą
    rozwiązania umowy bez płacenia kary.

    --
    Pawełj

  • 5. Data: 2010-05-18 20:54:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-05-18 22:27, pawelj wrote:

    > Ja bardzo bym poprosił o jakiś wykaz zmian które mogą być podstawą
    > rozwiązania umowy bez płacenia kary.

    Zmiany wynikające bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa oraz usunięcie
    zapisów będących klauzulami niedozwolonymi.

  • 6. Data: 2010-05-21 08:28:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 18 May 2010 22:54:27 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Zmiany wynikające bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa oraz usunięcie
    > zapisów będących klauzulami niedozwolonymi.

    Czy aby na pewno Maciek dobrze zrozumiałeś pytanie?
    Gostek pyta czy zmiana wprowadzana przez Erę (nie wynikająca ze zmiany
    prawa, ani nie jest klauzula niedozwoloną) nosi konieczność "zapłacenia
    kary".
    Ta zmiana to widzimisię Ery - dlaczego konsument musi się godzić?
    Jeżeli Era sobie wprowadzi że każdy kto ma umowę i udzielony rabat
    promocyjny, ma po zmianie regulaminu płacić po 500zł dodatku do rachunku.
    Nie zgadzając się, może wypowiedziec umowę, ale wówczas musi zapłącić "karę
    umowną".
    To jakas paranoja.
    Zawarłem umowę na określonych warunkach, skoro w trakcie jej trwania
    operator chce cos zmienić - musi mieć moją zgodę. Jeżeli jej nie otrzyma -
    dlaczego jako klient miałbym płacić karę umowną?
    Co innego gdyby zmiana regulaminu była, jak wspomniałeś spowodowana
    zmianami zapisów ustawy/prawa.