  • 1. Data: 2004-03-03 12:33:55
    Temat: sprzedarz HURTOWA
    Od: "Zbyszek" <m...@m...com.pl>

    czy ktos z grupowiczow sie orientuje jak aktualne przepisy w polsce muwia o
    odmowie wspolpracy miedzy detalista a hurtownia, czy hurtownik moze odmowic
    sprzedarzy towaru firmie za gotowke motywujac to ochrona rynku na ktorym juz
    istnieje firma ktora sprzedaje jego produkty

    --
    pozdrawiam Zbyszek

  • 2. Data: 2004-03-03 12:51:39
    Temat: Re: sprzedarz HURTOWA
    Od: "Pingu - Pingu" <l...@a...net.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <m...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    juz
    > istnieje firma ktora sprzedaje jego produkty

    o sprzedarzy w polsce muwia:
    czy pszybywarz z Viet - Nam (u)?

  • 3. Data: 2004-03-03 13:13:02
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Pingu - Pingu wrote:

    > Użytkownik "Zbyszek" <m...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > odmowic
    > juz
    >
    > o sprzedarzy w polsce muwia:
    > czy pszybywarz z Viet - Nam (u)?

    Swietnie....

    A tak merytorycznie to mysle,z e to zalezy od tego czy hurtowia
    ma jakas OFERTE.
    Jelsi jest oferta klient moze ja zaakceptowac.

    Natomiast radykalnym rozwiazaniem jest
    znalezienie INNEJ hurtowin... pewnie zmienia wtedy zdanie.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-03-03 13:46:27
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 3 Mar 2004 13:33:55 +0100, na pl.soc.prawo, Zbyszek napisał(a):

> [...]
    > sprzedarzy towaru firmie za gotowke motywujac to ochrona rynku na ktorym juz
    > istnieje firma ktora sprzedaje jego produkty

    Jeżeli ma podpisaną umowę na wyłączność sprzedaży na danym terenie z inną
    firmą to IMO może. Może cię skierować do tego swojego przedstawiciela.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-03-03 15:07:26
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tyle, że w UE tego typu umowy na wyłączność są niezgodne z prawem...
    JaC

  • 6. Data: 2004-03-03 15:25:12
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 3 Mar 2004 16:07:26 +0100, na pl.soc.prawo, 666 napisał(a):

    > Tyle, że w UE tego typu umowy na wyłączność są niezgodne z prawem...
    > JaC

    > firmą to IMO może.

    Nie jesteśmy jeszcze w Unii !
    A skąd taka wiadomość - skąd się więc biorą regionalni/krajowi
    dystrybutorzy np słynnego M$ ?
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    When you make your mark in the world, watch out for guys with erasers.

  • 7. Data: 2004-03-04 09:57:27
    Od: "Zbyszek" <m...@m...com.pl>

> [...]
    > Jelsi jest oferta klient moze ja zaakceptowac.
    >
    > Natomiast radykalnym rozwiazaniem jest
    > znalezienie INNEJ hurtowin... pewnie zmienia wtedy zdanie.

    moze napise troszke konkretniej, w nowym miescie potworzylem 2 sklep, i
    okazalo sie ze w tym miescie sa 2 sklepy (matka i brat hurtownika maja
    sklepy a on prowadzi sprzedarz hurtowa) rozmawiajac z nimi powiedzialem ze
    nie bede mial rzeczy ktorymi oni handluja w ofercie nowo otwartego sklepu,
    ale skonczylo sie na tym ze odebrano mi mozliwosc zaopatrzenia na 2 sklep bo
    nie wierza ze dotzrymam slowa jest jakas podstawa prawna ?? jakis artykulk,
    link w necie gdzie mozna sie dowiedziec co z tym zrobic ??
    pozdrawiam Zbyszek

  • 8. Data: 2004-03-04 11:52:37
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Zbyszek wrote:

> [...]
    > bo nie wierza ze dotzrymam slowa jest jakas podstawa prawna ?? jakis
    > artykulk, link w necie gdzie mozna sie dowiedziec co z tym zrobic ??

    Ja nie jestem prawnikiem, lecz "praktykiem"...

    Ja bym sie zastanowil od drugiej strony.
    CO NAKAZUJE sprzedac komus...

    Czy moge czlowiekowi ktroy wchodzi dosklepu powiedziec..
    nie sprzeam Panu bo to MOJ sklep, moj kaprys.... i juz..

    Otoz nie moge... bo mam wystawiony towar z cenami,
    na sklepie napisane ze to sklep.... i ta wystawa
    z cenami jest OFERTA sprzedazy.
    I jesli klient AKCEPTUJE oferte, to ja musze sie z niej wywiazac..

    Stad pytanie czy hurtowina ma OFERTE...skierowana do nie oznaczonej grupy
    osob...bo jesli nie... to co wlasiwiemazmusic kogos do sprzeania SWEGO
    towaru ?

    I stad rada, by znalezc alteratywne zrodlo zaopatrzenia - chocby drozsze
    i ponegocjowac... Czy wola od nich kupowane i sprzeawane w jednyms klepie,
    czy tez w dwoch kupowane od innych...

    Boguslaw
    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-03-05 00:08:36
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/4/2004 10:57 AM, Zbyszek wrote:

> [...]
    > okazalo sie ze w tym miescie sa 2 sklepy (matka i brat hurtownika maja
    > sklepy a on prowadzi sprzedarz hurtowa) [...]

    Umowa sprzedazy jest dobrowolna - w przypadku hurtowni można tak
    ukształtowac warunki, że sam nie zechcesz kupic, bo sprzedaż hurtowa, to
    nie konsumencka, zwasze mozna wymysleć cos głupiego, dlaczego nie chce
    się sprzedać.
    Sam prowadzę firmę, która podlega pod klasyfikację "handel hurtowy" i
    mam (miałem) kilku klientów, którym nie sprzedam, nawet jakby zapłacili
    z góry cenę detaliczną. W moim przypadku oferta jednak jest pisemna, na
    zapytanie - więc mam ten komfort, że jej moge nie złożyć.
    Jeżeli płatnośc jest ileś dni po, to niesprzedanie jest banalnie proste,
    bo ktos powie, że powziąl uzasadnione podejtrzenie, że może być
    niezapłacone i już.

    KC:
    Art. 662. [Odwołanie oferty] § 1. W stosunkach między przedsiębiorcami
    oferta może być odwołana przed zawarciem umowy, jeżeli oświadczenie o
    odwołaniu zostało złożone drugiej stronie przed wysłaniem przez nią
    oświadczenia o przyjęciu oferty.

    § 2. Jednakże oferty nie można odwołać, jeżeli wynika to z jej treści
    lub określono w niej termin przyjęcia.

    Jeżeli więc hurtownia sie uprze, to wyśle Tobie poleconym ZPO
    "odwołujemy wszelkie złożone Panu oferty" - albo, jak wejdziesz do
    hurtowni usłyszysz: "niniejszym odwołuję złożone Panu oferty".

    Mogą też miec na ewentualnym cenniku napisane, że niniejszy... nie
    stanowi oferty w rozumieniu kc.

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2004-03-05 00:08:36
    Od: Catbert <v...@w...pl>