    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedarz HURTOWA
    Date: Fri, 05 Mar 2004 01:08:36 +0100

    On 3/4/2004 10:57 AM, Zbyszek wrote:

    > A tak merytorycznie to mysle,z e to zalezy od tego czy hurtowia
    >
    > moze napise troszke konkretniej, w nowym miescie potworzylem 2 sklep, i
    > okazalo sie ze w tym miescie sa 2 sklepy (matka i brat hurtownika maja
    > sklepy a on prowadzi sprzedarz hurtowa) [...]

    Umowa sprzedazy jest dobrowolna - w przypadku hurtowni można tak
    ukształtowac warunki, że sam nie zechcesz kupic, bo sprzedaż hurtowa, to
    nie konsumencka, zwasze mozna wymysleć cos głupiego, dlaczego nie chce
    się sprzedać.
    Sam prowadzę firmę, która podlega pod klasyfikację "handel hurtowy" i
    mam (miałem) kilku klientów, którym nie sprzedam, nawet jakby zapłacili
    z góry cenę detaliczną. W moim przypadku oferta jednak jest pisemna, na
    zapytanie - więc mam ten komfort, że jej moge nie złożyć.
    Jeżeli płatnośc jest ileś dni po, to niesprzedanie jest banalnie proste,
    bo ktos powie, że powziąl uzasadnione podejtrzenie, że może być
    niezapłacone i już.

    KC:
    Art. 662. [Odwołanie oferty] § 1. W stosunkach między przedsiębiorcami
    oferta może być odwołana przed zawarciem umowy, jeżeli oświadczenie o
    odwołaniu zostało złożone drugiej stronie przed wysłaniem przez nią
    oświadczenia o przyjęciu oferty.

    § 2. Jednakże oferty nie można odwołać, jeżeli wynika to z jej treści
    lub określono w niej termin przyjęcia.

    Jeżeli więc hurtownia sie uprze, to wyśle Tobie poleconym ZPO
    "odwołujemy wszelkie złożone Panu oferty" - albo, jak wejdziesz do
    hurtowni usłyszysz: "niniejszym odwołuję złożone Panu oferty".

    Mogą też miec na ewentualnym cenniku napisane, że niniejszy... nie
    stanowi oferty w rozumieniu kc.

    Pzdr: Catbert