  • 1. Data: 2007-02-20 21:29:53
    Temat: sprawa - rozwod
    Od: c...@o...pl

    witam. czy ktos sie zna na prawie rozwodowym? pomocy!

  • 2. Data: 2007-02-21 07:59:36
    Temat: Re: sprawa - rozwod
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    Sporo wiedzy masz tutaj : http://users.nethit.pl/forum/forum/tata/
    Poza tym kodeks rodzinny i opiekuńczy.
    Rentier
    PS. przedstaw problem na grupie, zobaczymy....

    s.com...

  • 3. Data: 2007-02-21 13:36:15
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > witam. czy ktos sie zna na prawie rozwodowym? pomocy!

    Ktoś się zna.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 4. Data: 2007-02-21 15:09:56
    Od: c...@o...pl

    On 21 Lut, 14:36, KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl> wrote:

    > Ktoś się zna.
    >
    > --
    > Krzysiek, Kraków,http://kszysiek.xt.pl/

    A czy Ty się na tym znasz? Możesz mi coś poradzić?

  • 5. Data: 2007-02-21 18:31:57
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > A czy Ty się na tym znasz? Możesz mi coś poradzić?

    O rany! No zna sie, zna. i nie tylko on zreszta, paru innych sie tu jeszcze
    znajdzie. Ale rozwazania, jakie prowadzisz, do niczego drogi kolego nie
    prowadza. Pozwol, ze Ci podpowiem, jak to dziala: opisujesz swoj problem, a
    wtedy Ci, co sie znaja wlasnie i jeszcze maja czas i ochote, podpowiadaja co
    robi. Wiec albo pisz jaki masz problem, albo - zajmij sie czyms innym.

  • 6. Data: 2007-02-21 19:57:22
    Od: c...@o...pl

    "T" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > robi. Wiec albo pisz jaki masz problem, albo - zajmij sie czyms innym.

    Masz racje! Jakis niekumaty jestem! To wszystko przez to co sie
    dzieje, a poza po raz pierwszy opisuje swoj problem na grupie
    dyskusyjnej!

    Oto w czym tkwi problem:
    Rok temu ozenilem sie z dziewczyna, jednak juz kilka miesiecy potem
    zrozumialem, ze popelnilem blad! Przez caly ten czas staralem sie
    sprostac wymaganiom zony i odnalezc sie w zaistnialej sytuacji.
    Myslalem, ze to przejdzie i wspolnie przezwyciezymy problemy. Jednak
    pomylilem sie, dluzej tak nie chce zyc. Pracuje calymi dniami bo nie
    mam ochoty wracac do domu w obawie przed kolejna klotnia. Nie mozemy
    zyc wiecznymi protensjami. Ja tak nie potrafie i nie chce! Bardzo
    pragne to zmienic. Jednak my nadal mieszkamy razem, a o rozwodzie
    jeszcze jej nie powiedzialem. Najpierw chce sie dowiedziec czegos na
    ten temat, by byc odpowiednio przygotowany (a nie tak bezmyslny gdy
    sie zenilem). Mieszkanie jest moja wlasnoscia, wspolny majatek mamy
    niewielki (wlasciwie trudno go nazwac majatkiem). Nie mamy dzieci!
    Chcialbym uzyskac rozwod bez orzekania winy i to jak najszybciej!
    Jednak nie wiem czy po tak krotkim czasie trwania malzenstwa uzyskanie
    rozwodu w ogole jest mozliwe? Slyszalem, ze sad moze orzec separacje?
    Nie chce separacji, bo to tylko strata czasu i przeciaganie
    nieuniknionego! Poza tym czy mozna pominac sprawe pojednawcza? No i
    jak to najlepiej rozegrac?
    Prosze o pomoc i porade.
    JD

  • 7. Data: 2007-02-22 16:07:02
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    > Nie chce separacji, bo to tylko strata czasu i przeciaganie
    > nieuniknionego! Poza tym czy mozna pominac sprawe pojednawcza? No i
    > jak to najlepiej rozegrac?

    Na separacje i rozwod bez orzekania winy powinienes miec zgode "zony".
    Jesli ona na wszystko bedzie mowila NIE, to czeka cię dluga i ciernista
    droga. Zwlaszcza, ze jesli u ciebie mieszka to nie mozesz jej wywalic na
    bruk. Chociaz i na to jest sposob ... wystarczy sie nie myć i po sobie
    nie sprzątać :))))))))))))))) to moze sama ucieknie :)

    Tak wiec najpierw z nią pogadaj ... kawę na ławę. Dopiero potem jak
    uzyskasz jej stanowisko, to napisz tutaj. Jej pierwsza reakcja moze byc
    dosc "szaleńcza" :) . Byc moze jak to sobie przemysli, to bedziesz mogl
    zdecydowac co dalej.

    Cholercia ... psychologia z tego jakas wyszła.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 8. Data: 2007-02-23 12:15:25
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

> [...]
    > zdecydowac co dalej.
    >
    > Cholercia ... psychologia z tego jakas wyszła.
    E, tam, całkiem dobrze powiedziane.

    Mimo wszystko polecam lekturę tego ,co zapodałem w 1 moim poście.
    Mieszkanie jest twoje?Kupione przed ślubem?
    Od biedy możesz w sytuacji bezdzietnej nie upierać się o orzekaniu bez
    winy.W przeciwnym razie, jak żona zobaczy,że ci zależy, wyssie z ciebie
    wszystko.Albo co najmniej sporo.
    Masz coś już na boku?
    W sensie nowej laski oczywiscie. Jeżeli tak,to złaź głeboko do podziemia.
    Podaj max szczegółów, bo rozwiązań twojego problermu jest kilka.
    R.

  • 9. Data: 2007-02-23 18:30:48
    Od: c...@o...pl

    "Rentier" <r...@i...pl> wrote:
    > Mimo wszystko polecam lekturę tego ,co zapodałem w 1 moim poście.

    Wszedłem na stronę, która mi podałeś i powoli czytam poszczególne
    posty, ale tego jest całkiem sporo. Dziś spróbuje umieścić mój problem
    na forum (Nowym forum?) tak, jak mi radziłeś.

    > Mieszkanie jest twoje?Kupione przed ślubem?

    Mieszkanie kupiłem jeszcze przed ślubem, auto też. Reszty "majątku"
    jest niewiele bo kokosów nie zarabiam, a ona zarabia jeszcze mniej
    (jest nauczycielką).

    > Od biedy możesz w sytuacji bezdzietnej nie upierać się o orzekaniu bez
    > winy.W przeciwnym razie, jak żona zobaczy,że ci zależy, wyssie z ciebie
    > wszystko.Albo co najmniej sporo.

    Dzieci nie mamy! Ja do tej pory nie chciałem ich mieć - chyba właśnie
    ze względu na ta całą sytuację i na to, co działo się między nami!
    Rozwód bez orzekania winy byłby idealnym rozwiązaniem, ale co jeśli
    ona się nie zgodzi? Mam wziąć winę na siebie? Bo obwiniając ją tylko
    bym się pogrążył i na rozwód czekałbym w nieskończoność! Ona
    upierałaby się przy swoim i nigdy nie uznałaby winy po swojej stronie!
    Więc co zrobić i co napisać w pozwie żeby było dobrze? Najlepiej
    byłoby, gdyby ona także chciała tego rozwodu! Tylko jak tego dopiąć?
    Co robić by uznała że lepiej nam będzie osobno? Może masz jakieś
    pomysły?

    > Masz coś już na boku?
    > W sensie nowej laski oczywiście. Jeżeli tak,to złaź głęboko do podziemia.

    Co do tego Twojego pytania to jest tak: nikogo na boku nie mam, bo
    chciałbym najpierw uporządkować sprawy między mną a moją żoną! Ale
    wciąż myślę o mojej pierwszej miłości. Z nią było inaczej i głupi
    byłem, że to spieprzyłem (sorki za wyrażenie)! :( Teraz to wiem,
    szkoda tylko, że tak późno! :( A przez tą sytuację w domu (z żoną)
    wciąż przypominam sobie, jak wspaniale było między mną a tamtą
    dziewczyną. Między mną, a żoną nigdy tak nie było! I to jest dodatkowy
    powód by zakończyć to małżeństwo. Nie o tym marzyłem i dłużej nie chcę
    się już tak męczyć! Nie chcę wiecznych kłótni i pretensji! Po pracy
    chciałbym spokojnie wrócić do domu, przytulić się do ukochanej
    kobiety, porozmawiać z nią, po prostu pobyć sobie z nią bez obawy, że
    znów dojdzie do kłótni! Niestety u mnie tak nie jest i dlatego mam już
    dość! Muszę to zmienić! Dlatego pragnę rozwodu ale chcę to mądrze
    rozegrać! Już wystarczająco długo próbowałem dostosować się do tego
    małżeństwa i starałem się sprostać tej sytuacji. Ale w tej kwestii nic
    się nie zmienia. Może tylko na gorsze. Już nie interesuje mnie co ona
    robi, gdzie chodzi, z kim się spotyka..., za to ona wciąż stara się
    mnie kontrolować! Nie mogę nigdzie bez niej wychodzić, z nią też
    nigdzie nie wychodzę bo ona nie ma na to ochoty! Najchętniej
    siedziałaby w domu i marudziła! Tak się nie da żyć! Jak to zmienić? O
    jakich rozwiązaniach mojego problemu myślałeś? Co miałeś na myśli
    pisząc, że rozwiązań mojego problemu jest kilka? Podpowiedz mi co mam
    zrobić! Potrzebna mi pomoc.
    Pozdrawiam
    JD

  • 10. Data: 2007-02-23 23:24:38
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    Użytkownik "Rentier" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Od biedy możesz w sytuacji bezdzietnej nie upierać się o orzekaniu bez
    > winy.W przeciwnym razie, jak żona zobaczy,że ci zależy, wyssie z ciebie
    > wszystko.Albo co najmniej sporo.

    A gdy uznasz swoja wine w rozkladzie to ona bedzie miala prawo do alimentow
    na siebie. I ssanie tez bedzie calkiem niezle.