  • Data: 2002-12-03 21:31:47
    Temat: Re: spółki - co i jak?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 2 Dec 2002 21:34:29 +0100), "Hubert
    Kowalski" <h...@u...infinium.pl> był(a) napisał(a):

    >Dodalbym, ze za zobowiazania odpowiadacie solidarnie. Tzn. jesli jeden nie
    >ma majatku, to wszystkie zobowiazania pokrywa drugi.

    Dodam jeszcze, że nawet jeśli wspólnik ma majątek, ale wierzyciel nie
    lubi ciebie, to będzie egzekwował od Ciebie, a Ty se możesz cywilnie
    od wspólnika dochodzić połowy...

    >Jest to mozliwe, ale duzo bardziej skomplikowane, i w zasadzie
    >nieoplacalne.

    No to miałem na myśli pisząc, że nie może ,,ot tak'' zabrać na lody.

    >Przesadziles. Zalozenie sp. z o.o. trwa ok. 1,5 miesiaca.

    No chyba w teorii. Kolega właśnie zakłąda. Zaczął grubo przed
    wakacjami... Może się nie stara...

    >A moze dwoch roznych przedsiebiorcow (osoby fiz. prow. DG) zwiazane umowa o
    >wspolpracy? Wtedy kazdy odpowiada za wlasne zobowiazania :-)

    No ale co taka umowa daje? Wic z SC polega na wspólnym rozliczaniu
    kosztów i przychodu. No i na generowaniu jednak pewnej mobilizacji.
    Jak wspólnik czuje na sobie oddech odpowiedzialności, to nie wpuści
    firmy w kanał...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert