  • From: "Marek" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spoldzielna + licznik na wode - gdzie interweniowac?
    Date: Sat, 28 Feb 2004 01:54:54 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0402280100420.-300623@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
    [...]
    > ...owszem. Ale nie musi być ? Zauważ: *są* ciągle mieszkania
    > rozliczane ryczałtem.

    Zgadza się. Rozporządzenie nie wprowadza obowiązku przystosowania
    istniejących budynków, wybudowanych w oparciu o stare przepisy. Zdaje się że
    taki wymóg jest tylko w zakresie bezpieczeństwa użytkowania.
    Chyba, że budynek jest remontowany czy przebudowywany.

    [...]

    > Muszę się z góry zastrzec że moje pytanie ma się nijak do stanu
    > przedstawionego w wątku: skoro w mieszkaniu był licznik to pewnie
    > była "umowa na licznik" (przed założeniem licznika trzeba takie
    > zdarzenie uzgodnić z administratorem !), i wtedy nie ma podstaw
    > aby twierdzić że licznika (*licznika* właśnie, a nie wskaźnika)
    > być nie może. Nadto wszystko wskazuje iż jest on uszkodzony,
    > wiec nawet jakby to był tylko wskaźnik to podstawowa kwestia
    > byłaby poza konkursem.

    Również się zgadzam. I tu autor wątku musi sobie odpowiedzieć czy ewentualna
    interwencja nie przyniesie mu dodatkowych kosztów. No bo jeśli w "umowie na
    licznik" jest, że musi pilnować legalizacji licznika? Konsekwencją może być
    wyrównanie opłat za okres od kiedy upłynęła termin legalizacji.

    [...]

    > Z kolei inna dziedzina (ogrzewanie) w ramach praktyki :)
    > pokazuje iż użytkowanie wskaźników jest powszechne... i nikt
    > się nie czepia !
    >
    > Za przepis dziękuję, schowam :)

    No to jeszcze jeden przepis :-) z tegoż rozporządzenia:
    § 135.
    [...]
    2. W budynkach z instalacją ogrzewczą wodną zasilaną z sieci ciepłowniczej
    powinny znajdować się urządzenia służące do rozliczania zużytego ciepła:
    1) ciepłomierz (układ pomiarowo-rozliczeniowy) do pomiaru ilości ciepła
    dostarczanego do instalacji ogrzewczej budynku,
    2) urządzenia umożliwiające indywidualne rozliczanie kosztów ogrzewania
    poszczególnych mieszkań lub lokali użytkowych w budynku.

    Jeśli więc gdzieś modernizowano instalację c.o. to zastosowano się do
    wymagań rozporządzenia i stąd owe podzielniki kosztów ogrzewania.
    Dlatego nikt się nie czepia. Bo teraz już wolno a nawet "powinny się
    znajdować". Jakie ostrożne określenie! Jakby mogły się znajdować ale nie ma
    obowiązku ich używać czy stosować.

    > pozdrowienia, Gotfryd

    również pozdrawiam

    Marek