    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spoldzielna + licznik na wode - gdzie interweniowac?
    Date: Sat, 28 Feb 2004 01:10:36 +0100

    On Sat, 28 Feb 2004, Marek wrote:
    [...]
    >+ Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie

    Thx. Niemniej:
    [...]
    >+ wspólnego użytku mieszkańców, należy stosować zestawy wodomierzowe, zgodnie
    >+ z wymaganiami Polskich Norm, o których mowa w § 115 ust. 1.
    >+
    >+ Jest podstawa żeby licznik był.

    ...owszem. Ale nie musi być ? Zauważ: *są* ciągle mieszkania
    rozliczane ryczałtem.

    >+ Oczywiście musi być zalegalizowany (Prawo o miarach) aby mógł służyć do
    >+ rozliczeń.

    Podchodziłem do jeża z drugiej strony: załóżmy ze NIE uznajemy
    czegoś za licznik a za wskaźnik właśnie; czy istnieje zakaz
    używania go do określenia należnej opłaty ?

    Muszę się z góry zastrzec że moje pytanie ma się nijak do stanu
    przedstawionego w wątku: skoro w mieszkaniu był licznik to pewnie
    była "umowa na licznik" (przed założeniem licznika trzeba takie
    zdarzenie uzgodnić z administratorem !), i wtedy nie ma podstaw
    aby twierdzić że licznika (*licznika* właśnie, a nie wskaźnika)
    być nie może. Nadto wszystko wskazuje iż jest on uszkodzony,
    wiec nawet jakby to był tylko wskaźnik to podstawowa kwestia
    byłaby poza konkursem.
    Ja się przyczepiłem ("jak zwykle" ?) tylko do tego co zacytowałem
    a co być może z p. widzenia autora wątku jest bez znaczenia:
    mianowicie twierdzenia że "na podstawie nie legalizowanego
    licznika nikt opłat pobierać nie może" :)
    Ustawa o miarach ma zastosowanie dopóki twierdzimy ze to
    jest *licznik*. Ale sugerowałem że powiemy ze to jest *wskaźnik*.
    Z przepisu ("należy") jasno nie wynika ze licznik musi być,
    powszechna praktyka również tak wskazuje (rozliczanie MOZE
    być prowadzone "na ryczałt").
    Z kolei inna dziedzina (ogrzewanie) w ramach praktyki :)
    pokazuje iż użytkowanie wskaźników jest powszechne... i nikt
    się nie czepia !

    Za przepis dziękuję, schowam :)

    pozdrowienia, Gotfryd