    From: "Eliza Domagalik" <e...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    Date: Wed, 25 Sep 2002 16:14:01 +0200

    kaktus810 napisał(a) w wiadomości: <3d91b917$1@news.faq.net.pl>...

    zasobach

    Art.3 prawa spółdzielczego: Majątek spółdzielni jest prywatną własnością jej
    członków. Spółdzelnia nie może jako zabezpieczenia kredytów proponować
    mieszkań. Takim zabezpieczeniem mogą być jednak np. udziały wpłacone przez
    członków

    Nie bardzo rozumiem. Jaką hipotekę? I jak ona ma ratować, nawet
    teoretycznie?

    [..]>>Nowy właściciel może jedynie cię spłacić ale jak wycenić mieszkanie
    gdy np nieruchomość
    będzie chciał wyburzyć?

    Niby skąd miał się wziąć nowy właściciel? Zgodnie z artykułem 231 PS w
    momencie upadłosci spółdzielni własnościowe prawo do lokalu przekształca się
    w odrębne prawo do lokalu. Tak naprawdę dopiero wtedy właścicielem staje się
    były członek spółdzielni. Wierzyciele spółdzielni mogą się zaspokoić jedynie
    z udziałów.

    Trzeba patrzeć władzą Spółdzielni >>na ręce i pilnować by niezadłużyła
    Spółdzielni. W Polsce upadanie rentownych przedsiębiorstw jest >>nagminne.
    Czy sądzisz że ktoś uroni łzę nad Spółdzielnią?

    Z tym zgodzam się w 100%. Więcej, nigdy nie zostałbym dobrowolnie członkiem
    spółdzielni mieszkaniowej. to chyba jedyna instytucja, która może
    zagwarantować w umowie nawet notarialnej, że nabedziesz od niej nowo
    budowany lokal po 1 PLN/m2. I tak to nie ma znaczenia, bo liczy się
    ostateczny koszt, więc albo płacisz na końcu ile chcą, albo nie masz
    mieszkania.

    Pozdrowienia
    ed

    Pozdrawiam