eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[spadkowo] czy rodzice mogą zrzec się spadu w imieniu dzieci? › Re: [spadkowo] czy rodzice mogą zrzec się spadu w imieniu dzieci?
    From: spp <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [spadkowo] czy rodzice mogą zrzec się spadu w imieniu dzieci?
    Date: Sun, 04 Nov 2012 09:36:41 +0100

    W dniu 2012-11-03 23:37, PlaMa pisze:

    > I wszystko jasne :) Dzięki.

    Pewien jesteś? ;)

    1. Odrzucenie spadku [...] jest oświadczeniem woli, które dla swej
    skuteczności spadkobierca musi złożyć w przepisanej formie i terminie.
    Oświadczenie to składa się przed sądem lub notariuszem. Można je złożyć
    ustnie lub z podpisem urzędowo poświadczonym.
    Termin na złożenie oświadczenia o odrzuceniu (przyjęciu) spadku wynosi
    sześć miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule
    swego powołania.

    2. Zrzeczenie spadku [...] nastąpić może jedynie w umowie zawartej z
    osobą będącą przyszłym spadkodawcą, a więc osobą jeszcze żyjącą. Umowa
    taka winna mieć formę aktu notarialnego. Poprzez umowę spadkobierca
    ustawowy zrzeka się dziedziczenia po przyszłym spadkodawcy. Skutki
    takiej umowy dotykają także zstępnych zrzekającego się, chyba że strony
    inaczej postanowiły w treści umowy. Co do zasady zstępni osoby
    zrzekającej się zostają więc wyłączeni od dziedziczenia.

    Czy w obu przypadkach dochowano wymagań formalnych?

    --
    spp