  • 1. Data: 2002-03-03 18:28:33
    Temat: spadek - ojcowizna
    Od: "munio" <m...@2...pl>

    moj dziadek i jego brat posiadają razem nieruchomość
    jego brat nie ma zstępnych i ma drugą żonę,
    jak dzielony jest spadek po jego bratu?
    nieruchomość jest ojcowizną
    czy wszystko przypada mojemu dziadkowi, czy jest dzielone po połowie na
    dziadka i zonę jego brata?

  • 2. Data: 2002-03-03 19:28:48
    Temat: Re: spadek - ojcowizna
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 3 Mar 2002, munio wrote:

    > czy wszystko przypada mojemu dziadkowi, czy jest dzielone po połowie na
    > dziadka i zonę jego brata?

    Dziadek nie może dziedziczyć po swoim wnuku, więc cały spadek przypada
    drugiemu bratu (ale nie jego żonie, ponieważ nie jest ona krewną zmarłego
    brata).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-03 22:05:45
    Od: "munio" <m...@2...pl>

    chyba nie zrozumiales o co chodzi

    a po drugie jezeli nie ma zstepnych to spadek przechodzi w "bok i w gorę"

  • 4. Data: 2002-03-04 14:15:06
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 3 Mar 2002, munio wrote:

    Cytuj, bo nie wiem komu odpowiadasz.

    > a po drugie jezeli nie ma zstepnych to spadek przechodzi w "bok i w gorę"

    Owszem, ale dziedziczą TYLKO rodzice spadkodawcy, a nie dalsi wstępni.
    Dziadkowie (tylko?) mają uprawnienia quasizachowkowe wynikające z art. 938
    i 966 KC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)