  • 1. Data: 2002-03-03 15:04:48
    Temat: Kto powinien placic?
    Od: "czop" <c...@p...fm>

    Mam pewien problem a zarazem pytanie.
    Dotyczy ono mianowicie nastepujacego problemu: mieszkam w prywatnym domu j
    ednorodzinnym i ostatnio otrzymalem pismo z zakladu energetycznego o przer
    obieniu instalacji elektrycznej, a dokladnie mowiac przeniesienie bezpiecz
    nikow i zegara do pomiaru elektrycznosci na zewnatrz budyku (do tej pory sa
    w wewnatrz). Wszystko bylo by ok. tylko, ze to ja musze pokryc koszty z tym
    zwiazane, a w przyblizeniu wynosza one okolo 800 PLN. Mam wiec pytanie czy
    musze to zrobic na wlasny koszt czy moze zaklad energetyczny powinien zrobic
    to na wlasny koszt a tylko probuje zminimalizowac wlasne koszy moja osoba.
    Jezeli ktos jest w stanie odpowiedziec na to pytanie to z gory wielkie dzi
    eki. Jezeli nie to moze ktos doradzi mi gdzie powinienem zadzwonic aby dow
    iedziec sie o jakies blizsze szczegoly.

  • 2. Data: 2002-03-06 14:05:44
    Temat: Re: Kto powinien placic?
    Od: "Buker" <x...@x...pl>

    Polecam niniejszy wyrok (analogia, aż nadto widoczna):

    Wyrok Sądu Antymonopolowego

    z dnia 4 października 1993 r.

    XVII Amr 29/93

    Wokanda 1994/3 str. 54

    Wymuszenie przez zakład gazownictwa, posiadającego na rynku pozycję
    monopolistyczną, aby gmina w drodze umowy darowizny przekazała mu sieci
    gazownicze wybudowane jej kosztem i staraniem, stanowi praktykę
    monopolistyczną.

    Ale jeszcze lepszy jest ten:

    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna

    z dnia 7 listopada 1997 r.

    II CKN 424/97

    Wokanda 1998/3 str. 4
    OSNC 1998/5 poz. 77
    Glosa 1998/9 str. 30
    Monitor Prawniczy 2001/13 str. 700

    W sytuacji, gdy odbiorca energii, w związku z praktyką monopolistyczną
    przedsiębiorstwa energetycznego, sfinansował budowę urządzeń, o których mowa
    w art. 49 kc, może on dochodzić zwrotu poniesionych kosztów, na podstawie
    przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu.

    I już po nich...
    Użytkownik "czop" <c...@p...fm> napisał w

    Powiadomości news:a63ct9$rvk$1@news.tpi.pl...