  • 1. Data: 2002-03-03 12:04:01
    Temat: 10 miesiecy do emerytury i grozi mi zwolnienie z pracy
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Witam!
    Jak to jest bo nie jestem zorientowana w temacie - zostalo mi 10 miesiecy do
    emerytury (lata mam wypracowane - kwestia wieku emerytalnego). Aktualnie
    jestem na zwolnieniu lekarskim- dowiedzialam sie, ze jak wroce do zakladu
    pracy pracodawca przugotowal wypowiedzenie, umowe mam podpisana na czas
    nieokreslony. CZytalam cos kiedys o okresie ochronnym, jak to jest
    dokladnie? Gdzie w sieci znajde szczegolowe informacje?

    Z gory dziekuje za pomoc
    Klotka

  • 2. Data: 2002-03-05 21:49:39
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "wcale_nie" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z gory dziekuje za pomoc
    > Klotka
    >
    > Gdy pracownikowi brakuje nie wiecej niż 2 lata od osiągnięcia wieku
    emerytalnego .jeżeli okres zatrudnienia umożliwia mu uzyskanie prawa do
    emerytury z osiągnieciem tego wieku - pracodawca nie może wypowiedzieć umowy
    o pracę pracownikowi / kodeks pracy art.39 / Sandra

  • 3. Data: 2002-03-06 07:33:09
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Dzieki all ;)
    Juz wiem wszycio.
    pozdr
    Klotka

  • 4. Data: 2002-03-06 07:55:44
    Od: "rg" <r...@p...com>

> [...]
    umowy
    > o pracę pracownikowi / kodeks pracy art.39 / Sandra

    a co jesli zostaje likfidowana panstwowa (budzetowa) firma??
    szkole, w ktorej pracuje moja matka, chca zlikfidowac. matce brakuje 1 roku
    do emerytury nauczycielskiej (wczesniejszej)
    a jak nie to musi jeszcze 10 lat pracowac :(

  • 5. Data: 2002-03-06 22:45:58
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik news.faq.net.pl <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a63e7a$fo7$...@n...bsi.net.pl...

> [...]
    umowy
    > o pracę pracownikowi / kodeks pracy art.39 / Sandra

    należy zaskarżyć wypowiedzenie do Sądu Pacy jako niezgodne z prawem pracy -
    w ciągu 7 dni od doręczenia wypowiedzenia! w pozwie należy żądać uznania
    wypowiedzenia ze bezskuteczene, a jeżeli upłynie termin wypowiedzenia wnosić
    o przywrócenie do pracy!

    Pozdrawiam
    Marcin.

  • 6. Data: 2002-03-08 21:14:25
    Od: Marek Barczyk <h...@n...gliwice.pl>

    news.faq.net.pl <d...@w...pl> napisał(a):

    > emerytalnego .jeżeli okres zatrudnienia umożliwia mu uzyskanie prawa do
    > emerytury z osiągnieciem tego wieku - pracodawca nie może wypowiedzieć umowy
    > o pracę pracownikowi / kodeks pracy art.39 / Sandra

    Proponuję uważać na ten przepis, bo a utopsji wiem, że pracodawca może
    zrobić trick polegający na:
    1) Likwidacji stanowiska.
    2) Zaproponowaniu jakiegoś przykrego zajęcia pracownikowi, na przykład
    stanowisko pomywacza muszli klozetowej (na tych samych warunkach, czyli ta
    sama płaca)
    3) Czekać, aż pracownik sie oburzy o odmówi przejścia na nowe stanowisko.
    4) Zwolnić go za to.
    5) Po jakimś czasie przywrócić stanowisko.

    --
    Marek Barczyk --- h...@n...gliwice.pl ---- ASK Nexus
    Registered Linux User (http://counter.li.org/): #203212