    From: "Patrycja Danilczuk" <c...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek kontra zasiedzenie - konflikt rodzinny
    Date: Tue, 2 Aug 2005 07:01:49 +0000 (UTC)

    Tobi <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Bardzo się denerwuję jak ktoś nie potrafi odpowiadać na posty w
    > usenecie, wstyd!
    >
    > Tobi

    Popieram. Człowiek rzeczowo prosi o konkretną radę a tu mu ktoś wyjeżdża z
    moralizowaniem. Od moralizowania to są chyba jakieś inne grupy dyskusyjne?
    Mam nadzieję, że ktoś kompetentny jednak odpowie (ja niestety kimś takim nie
    jestem, wtrąciłam się bo primo nie lubię jak ktoś moralizuje, secundo temat
    mnie prywatnie interesuje)
    Chodzi o to, że bardzo mi zależy na kupnie pewnej działki, która to działka
    ma niestety status prawny podobny do opisanego w tym wątku. W dodatku
    spadkobierców jest ok. 30 osób, wszyscy skłóceni ze sobą wzajemnie :(
    Na razie dzierżawię tę działkę na podstawie ustnej umowy z jednym ze
    spadkobierców (całość ich spornego majątku obejmuje kilka działek oraz dwa
    domy, różne osoby połozyły łapę na różnych częściach spadku) Ciekawi mnie
    jedno: kto w takiej sytuacji ma prawo wymówić mi dzierżawę. Czy może to
    zrobić dowolny ze spadkobierców, choćby tylko na złość innym a ja będę
    musiała go posłuchać? A może żaden z nich nie może tego zrobić samodzielnie,
    bo wszyscy 30 musieliby się najpierw dogadać? - w takiej sytuacji jestem
    praktycznie nie do ruszenia.. Dodam, że moja rodzina dzierżawi tę działkę
    już od prawie 30 lat, poczyniliśmy liczne inwestycje typu płot, droga
    wewnętrzna, ogród. Zasiedzenie nie wchodzi w grę, bo "właściciel" corocznie
    pojawia się po odbiór czynszu.