  • Data: 2002-11-18 20:36:02
    Temat: Re: spadek-darowizna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja bym po prostu spisał testament, w którym określiłbym dokładnie co ma
    dostać. Nie możesz dać jej w chwili obecnej spadku po sobie, albowiem będzie
    to darowizna, nie spadek. Nie będzie się zaliczać do spadku. Teoretycznie
    możesz dokonać obecnie darowizny, a w sporządzonym testamencie pozostałą
    część zapisać pozostałej rodzinie, ale nie jestem pewien, czy nie wywoła to
    zamieszania z tzw. zachowkiem. Czyli że będzie mogła się i tak domagać 1/2
    tego, co jej ustawowo się należy. Sądzę, że najprościej napisać testament.