  • 1. Data: 2004-01-06 19:21:34
    Temat: spadek a jego odrzucenie
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    przyjmijmy sytuację

    umiera ojciec dzieci

    jedno dziecko zrzeka się spadku, drugie przyjmuje spadek

    umierają dziadkowie - po nich jest też spadek, z którego należną ojcu część
    dziedziczą dzieci

    czy zrzeczenie się spadku po śmierci ojca ma konsekwencje w przyszłości i
    powoduje, że tylko jedno z dzieci otrzyma spadek po dziadkach w części
    należącej się ojcu ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-01-06 20:37:55
    Temat: Re: spadek a jego odrzucenie
    Od: <l...@p...fm>

    > czy zrzeczenie się spadku po śmierci ojca ma konsekwencje w przyszłości i
    > powoduje, że tylko jedno z dzieci otrzyma spadek po dziadkach w części
    > należącej się ojcu ?

    Rozumiem, ze masz na mysli odrzucenie spadku (a nie zadne zrzeczenie) W
    opisanej sytuacji odrzucenie spadku po ojcu nie ma wplywu na dziedziczenie
    po dziadku. To juz inny spadek i bedzie mozna go przyjac lub odrzucic przez
    zlozenie oswiadczenia.

    Dan.

    Dan

  • 3. Data: 2004-01-07 08:19:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    plusz wrote:

    > przyjmijmy sytuację
    >
    > umiera ojciec dzieci
    >
    > jedno dziecko zrzeka się spadku,

    Odrzuca - skutek jest taki, ze jego zstepni sa
    spadkobiercami ustawowymi.

    > drugie przyjmuje spadek
    >
    > umierają dziadkowie - po nich jest też spadek, z którego należną ojcu

    Ojcu sie nic nie nalezy, bo nie zyje. Nalezy sie natomiast jego zstepnym
    (czyli dzieciom wlasnym i przyposobionym, a gdyby czesc z nich nie zyla to
    ich...) w czesciach odpowiednio do tych jakie
    PRZYPADLYBY zmarlemu gdyby zyl.

    > część dziedziczą dzieci
    >
    > czy zrzeczenie się spadku po śmierci ojca ma konsekwencje w przyszłości i
    > powoduje, że tylko jedno z dzieci otrzyma spadek po dziadkach w części
    > należącej się ojcu ?

    Nie, anawet wiecej.

    Prze dodrzuceniem mozna dobadac sie z bratem, ze to ON zrzeka sie spadku po
    dziadku (zrzeczenie notarialne o ile mnie pamiec niemyli).

    Boguslaw