    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sledztwo prokuratury a wydanie kluczy do domu
    Date: Tue, 12 Oct 2004 23:31:16 +0200

    On Tue, 12 Oct 2004, Aurore wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Prokuratura prowadzi sledztwo w sprawie samobojstwa mojego ojca.
    >+ Dzisiaj dowiedzialam sie, iz klucze zostana wydane jego siostrze, gdyz ta
    >+ dokonala pochowku. Jako dziecko jestem spadkobierca
    [...]
    >+ Gdzie powinnam sie odwolac?

    Zastrzegam że nie jestem prawnikiem - nie wiem.

    >+ na jakiej podstawie prokurator moze wydac taka
    >+ decyzje, skoro nie ma prawnego wlasciciela?

    ...i to mi nie pasuje. Jak to "nie ma właściciela" ?
    Zacytuję przepisy:
    ++++++ Kodeks Cywilny ++++++
    Art. 922. § 1. Prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przechodzą
    z chwilą jego śmierci na jedną lub kilka osób stosownie do
    przepisów księgi niniejszej.
    [...]
    § 3. Do długów spadkowych należą także koszty pogrzebu spadkodawcy [...]
    [...]
    Art. 924. Spadek otwiera się z chwila śmierci spadkodawcy.
    Art. 925. Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.
    Art. 926.
    § 1. Powołanie do spadku wynika z ustawy albo z testamentu.
    Art. 931. § 1. W pierwszej kolejności powołane są z ustawy
    do spadku dzieci spadkodawcy oraz jego małżonek; [...]

    Jakoś nie mogę dojść do tego na jakiej podstawie prokurator
    uznał że kto inny niż jest jest prawnym dysponentem majątku.

    Prawnicy, ująłem coś źle ??

    pozdrowienia, Gotfryd