  • 1. Data: 2009-11-14 18:26:17
    Temat: skrytka bankowa, a mozliwośc zmiany umowy i wysokich kar
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taki problem właśnie dostałem poleconym z banku PKO SA pismo, że
    podniesli opłate za skrytkę bankowa z 250zł do 400zł od 1 czerwca 2009 i
    dodatkowo od tego dnia wprowadzili opłaty za zwłokę w świadczeniu 5zł za
    dzień.
    Prosza uprzejmie o wpłatę i naliczyli mi uprzejmie 400zł za skrytke i 605 zł
    za zwłokę plus oczywiście
    dalsze 5 żł dziennie, jak nie zapłacę.
    Skrytkę mam u nich od 10 lat, do tej pory opłate pobierali w momencie
    korzystania ze skrytki, raz podnieśli z 200 zł na 250 zł, jakoś to
    przełknąłem,
    ale teraz przegieli.
    Nigdy nie brali żadnych kar, czy płaciłem w marcu czy we wrześniu.

    W zwiazku z czym mam takie pytania?

    Czy

    a/ bank może bez zawiadomienia klienta podnieść opłate za usługe i to
    drastycznie o 60%

    b/ moze wstecz od zawiadomienia naliczać kary

    c/ może naliczac opłate za zwłoke w świadczeniu 400zł, w wysokości 5* 360=
    1800zł rocznie, co daje 450% przy karalnej lichwie powyzej 20% rocznie.

    I co w tej sprawie zrobić?

    Urząd Ochrony Konsumentów, Rzecznik Praw Obywatelskich, Nadzór Bankowy,
    prasa czy moze jakieś inne instytucje?

    W poniedziałek do nich zadzwonie, ale wolę się przygotować.

    Pozdrawiam

    mareK

  • 2. Data: 2009-11-16 07:18:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Ogólnie: zacznij od przeczytania umowy, którą z nimi podpisałeś i której
    jeden egzemplarz oczywiście posiadasz.