  • 11. Data: 2012-06-13 17:28:49
    Temat: Re: skręt w lewo poza skrzyzowaniem- wypadek - kto winien?
    Od: "Duckbill" <a...@i...eu>

    Użytkownik " angela" napisał:

    > Chciałabym poznać Waszą ocenę w sytuacji, gdy dochodzi do
    > kolizji/wypadku
    > podczas skrętu w lewo przy wjeździe do posesji/nie
    > skrzyżowanie/. kto zawinił?
    >
    > droga krajowa, żadnych ograniczeń prędkości,

    Błąd - było ograniczenie prędkości wynikające z ogólnych
    przepisów o ruchu drogowym.
    Jeśli jechałaś 90km/h a to był teren zabudowany (była
    tabliczka?) to złamałaś prawo.

    > żadnych zakazów wyprzedzania,
    > linia przerywana. Samochód osobowy wyprzedza samochód
    > ciężarowy z naczepą, w
    > tym czasie wyprzedzany skręca w lewo. skręcając w lewo
    > zestaw ciężarowy /
    > około 18m/ rozpoczął manewr od prawej krawędzi jezdni, nie
    > od środka jezdni
    > /art 22 ustawy Prd ust 2/. samochód osobowy stycznie
    > uderza z lewej strony w
    > przedni zderzak ciężarowego.

    Jeśli promień skrętu przy wjeździe na posesję wykluczał
    manewr z lewego pasa, to mógł to zrobić z prawego, miał
    obowiązek upewnić się, czy nie spowoduje to kolizji.

    > Czy wyprzedzany ma obowiązek sprawdzać co się dzieje za
    > nim i czy nie jest
    > nieprawidłowo wyprzedzany( art. 3 ustawy Prd a art. 25
    > ust. 1 Prd) ? Tutaj
    > Kotowski i Stefański rozbieżnie oceniają. wyprzedzający
    > twierdzi, że
    > kierunkowskaz w lewo nie był włączony , wyprzedzany, że
    > tak, więc Jak to
    > oceniacie?prośba o jakieś dostępne orzecznictwo sądu

    Poza tym, przy wyprzedzaniu trzeba "upewnić się czy
    kierujący, jadący za nami, nie rozpoczął wyprzedzania nas
    oraz czy jadący przed nami nie rozpoczął wyprzedzania innego
    pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu."

    --
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2012-06-13 18:08:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Niedawno np. jakieś ścierwo kota przejechało, mimo że kot był z
    > daleka widoczny, a to gówno w samochodzie nawet hamować nie próbowało.

    Ja też nie hamuję przed wbiegającym kotem. Wyjedź na wioskę to też zaczniesz tak
    jeździć.

  • 13. Data: 2012-06-13 18:24:21
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-13 18:08, qwerty pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Ja też nie hamuję przed wbiegającym kotem. Wyjedź na wioskę to też
    > zaczniesz tak jeździć.

    Lekcje czytania ze zrozumieniem też na tej wsi pobierałeś?

    --
    spp

  • 14. Data: 2012-06-13 19:52:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@i...eu napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Błąd - było ograniczenie prędkości wynikające z ogólnych
    > przepisów o ruchu drogowym.
    > Jeśli jechałaś 90km/h a to był teren zabudowany (była
    > tabliczka?) to złamałaś prawo.

    w innym poscie watkotwórca pisał, ze było to poza terenem zabudowanym

    > Jeśli promień skrętu przy wjeździe na posesję wykluczał
    > manewr z lewego pasa, to mógł to zrobić z prawego, miał
    > obowiązek upewnić się, czy nie spowoduje to kolizji.

    no i zdaje sie tutaj sie nie upewnił.

> [...]
    > oraz czy jadący przed nami nie rozpoczął wyprzedzania innego
    > pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu."

    ale skoro pytajacy wyprzedził prawie całą ciezarówkę i zderzyli sie dopiero
    przodami to kto sie nie upewnił?
    Wyprzedzany, czy wyprzedzajacy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 15. Data: 2012-06-13 19:57:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości grup
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Lekcje czytania ze zrozumieniem też na tej wsi pobierałeś?

    Wiesz co to nagle rzucający się pod koła kot?Co z tego, że jest z daleka
    widoczny, skoro nagle włazi na jezdnię? Szkoda ci sierściucha?

  • 16. Data: 2012-06-13 20:40:37
    Od: Nostradamus <l...@w...pl>

    W dniu 2012-06-13 17:28, Duckbill pisze:
    ,
    > Błąd - było ograniczenie prędkości wynikające z ogólnych przepisów o
    > ruchu drogowym.
    > Jeśli jechałaś 90km/h a to był teren zabudowany (była tabliczka?) to
    > złamałaś prawo.
    ,

    Twój błąd. Było na początku podane, że poza terenem zabudowanym.

    A co do winy- jeśli w ciągniku siodłowym uszkodzony został przedni
    zderzak z lewej strony to znaczy, że ROZPOCZĄŁ on dopiero manewer skrętu
    gdy samochód osobowy dawno był już obok niego. Wina kierowcy samochodu
    ciężarowego. Nie potrzeba świadków. "Niemym" świadkiem są uszkodzenia na
    pojazdach, a te nie kłamią i są jednoznaczne.

  • 17. Data: 2012-06-13 20:51:40
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-13 19:57, qwerty pisze:

    > Wiesz co to nagle rzucający się pod koła kot?Co z tego, że jest z daleka
    > widoczny, skoro nagle włazi na jezdnię? Szkoda ci sierściucha?

    Tak.
    A wątku mowa o kocie którego z daleko można zobaczyć i nie jest
    problemem przewidzieć podobne zdarzenie, co znaczy że można być na nie
    przygotowanym.

    --
    spp

  • 18. Data: 2012-06-13 21:16:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2012 15:05, angela pisze:

    > na razie nikt sie nie wypowiedział. i ja i kierowca ciężarówki przesłuchani
    > zostaliśmy w trybie art 183kpk

    Biorąc pod uwagę uszkodzenia (przód wyprzedzanego _długiego_ pojazdu)
    obstawiam wskazanie na kierującego ciężarówkę jako winnego.

  • 19. Data: 2012-06-13 21:21:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2012 18:08, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ja też nie hamuję przed wbiegającym kotem.

    Bo jesteś gównem.

    > Wyjedź na wioskę to też zaczniesz tak jeździć.

    I może jeszcze zacznę używać takich dziwacznych i niegramatycznych
    konstrukcji językowych, jak "wyjedź na wioskę"?

    Może ty jesteś z jakiejś zapyziałej wioski, gdzie wszyscy mieszkańcy są
    od pokoleń blisko spokrewnieni, co spowodowało totalną degenerację
    umysłową i moralną, ale tutaj "zapierdalacze" twojego pokroju są raczej
    potępiani.

    Z ciekawostek - zdarzenie miało miejsce zaraz za znakiem A-17.

    Ale przed dziećmi pewnie też nie hamujesz, śmieciu...

  • 20. Data: 2012-06-13 22:25:41
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > No to ewentualne przekroczenie jest drugorzędne, jako że nie tyle on
    > zajechał ci drogą ile zaczął spychać kiedy już byliście obok siebie.

    No wiesz. Przy roznicy predkosci 70 km/h, to dlugosc ciezarowki (te 18 m)
    osobowka pokonala w sekunde. Wiec ciezko powiedziec, ze ciezarowka spychala.
    W sekunde to nawet kierownicy nie zdazyl ruszyc.

    Fantom