  • Data: 2008-01-24 23:23:41
    Temat: Re: sklep online , import z automatu i bledna cena
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    |<onrad pisze:

    > Tak. Przypadek podobny do samochodow za zlotowke na allegro. Z chwila
    > klikniecia Kup zawierana jest umowa k-s i przed sadem pewnie klient by
    > wygral.

    Akurat wszystkie przypadki samochodów za złotówkę skończyły się tym że
    sąd nie uznał tego jako wiążącej transakcji a jako pomyłkę.
    Jako wiążącą transakcję uznano tą gdzie ktoś wystartował aukcją od 1zł
    bez ceny minimalnej i w drodze normalnej licytacji najwyższa oferta
    wyniosła około połowę rynkowej wartości samochodu. Bo tu już o pomyłce
    nie ma mowy - cała licytacja się odbyła.

    Zresztą tu myślę będzie podobnie - jeżeli do cennika trafi produkt za
    0.00zł, za minus jeden złoty czy coś podobnego, to raczej nikt wersji o
    tym że była to cena produktu nie przepchnie przed sądem.
    Natomiast jeżeli będzie to jakaś cena wyglądająca na rzeczywistą (IMO 3x
    taniej nadal to założenie spełnia) to sprzedawca który wystawił towar z
    podaniem ceny ma obowiązek go sprzedać za taką cenę.

    A Pavce doradzam taką modyfikację oprogramowania żeby wyświetlało
    komunikaty przy imporcie nowych cen produktów, jeżeli te nowe są
    istotnie niższe od poprzednich - sądzę że nie będzie to droższe niż
    ewentualna pomyłka.

    Można też zabezpieczyć się odpowiednią umową z hurtownią która wysyła
    cenniki.