  • 1. Data: 2008-01-05 18:43:32
    Temat: sklep internetowy, produkt na zamowienie, a zwrot w ciagu 10 dni
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam,
    Czy kupując w sklepie intenrnetowym meble, które producent wykonuje na
    konkretne zamówienie (nie są magazynowane/standardowe) również
    obowiązuje zwrot w przeciągu 10 dni, czy w jakiś sposb mozna to ominąc,
    nie ukrywam, że jest to problem, jesli ktos zamawia produkt
    niestandardowy, a nastepnie go zwraca

  • 2. Data: 2008-01-05 19:38:58
    Od: Mariusz Lisowski <m...@s...to.o2.pl>

    Ania pisze:
> [...]
    > obowiązuje zwrot w przeciągu 10 dni, czy w jakiś sposb mozna to ominąc,
    > nie ukrywam, że jest to problem, jesli ktos zamawia produkt

    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

    Art. 10.
    3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

    Zatem wygląda, że nie masz problemu.

    --
    Mariusz Lisowski
    mariuszli(małpka)o2.pl

  • 3. Data: 2008-01-05 19:49:47
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Mariusz Lisowski pisze:

> [...]
    > 4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    > przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

    czy wystarczy jesli klient przy zamowieniu przez strone ma do wyboru
    kolor, wypelnienie, czy tez musi to byc jakos szczegolnie obwarowane,
    czy nalezy klienta poinformowac o tym wyjatku, czy wystarczy to zawrzec
    w regulaminie

  • 4. Data: 2008-01-05 20:13:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.01.2008 Ania <a...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > kolor, wypelnienie, czy tez musi to byc jakos szczegolnie obwarowane,
    > czy nalezy klienta poinformowac o tym wyjatku, czy wystarczy to zawrzec

    Zależy, co rozumiemy przez właściwości określone przez konsumenta. Przepis
    jest nieprecyzyjny i jest potencjalnym źródłem niejasności, dawno już na to
    zwróciłem uwagę. IMHO takie coś w prawie dotyczącym relacji
    konsument-przedsiębiorca nie powinno mieć miejsca, bo takie przepisy powinny
    być proste i zrozumiałe, żeby konsument chcąc zwrócić niepasujące buty kupione
    w sieci nie musiał w tym celu wynajmować radcy prawnego. Ustawa powstała, aby
    ułatwić konsumentom życie, a nie odwrotnie.

    Bo czy na przykład zakup butów w określonym rozmiarze jest określeniem ich
    właściwości? Zależy jak spojrzeć - z jednej strony trudno kupić 'buty' -
    trzeba podać rozmiar. Z drugiej strony - może to podpada pod 'właściwości
    określone w zamówieniu lub ściśle związane z osobą konsumenta'? A
    co z kupnem różowego dywanu (a nie tego brązowego)? To jest taka
    właściwość, czy też jest to tylko wskazanie, o który towar chodzi?

    Na pewno nie ma problemu, jeśli coś wykonujesz na zamówienie. Czyli klient
    zamawia, że jego fotel ma być ciemny orzech z beżową tapicerką, a Ty mu
    taki robisz. Wtedy jak już kupił i się nie podoba, to trudno.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 5. Data: 2008-01-05 21:36:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.01.2008 Mariusz Lisowski <m...@s...to.o2.pl> napisał/a:
    > 4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    > przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
    > Zatem wygląda, że nie masz problemu.

    Wygląda, że ma.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2008-01-05 21:41:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.01.2008 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:
    > Zależy, co rozumiemy przez właściwości określone przez konsumenta. Przepis

    MZ takie samo rozumienie jak przy określeniu "co do gatunku/tożsamości".

    > Na pewno nie ma problemu, jeśli coś wykonujesz na zamówienie. Czyli klient
    > zamawia, że jego fotel ma być ciemny orzech z beżową tapicerką, a Ty mu
    > taki robisz. Wtedy jak już kupił i się nie podoba, to trudno.

    Mam spore wątpliwości.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2008-01-05 22:50:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.01.2008 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał/a:

    > Mam spore wątpliwości.

    Dlaczego?

  • 8. Data: 2008-01-06 01:02:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Dlaczego?

    MZ intencją było tu umożliwić sprzedawcy ponowną, w miarę bezproblemową
    sprzedaż takiego towaru więc powinno to dotyczyć głównie towarów
    produkowanych seryjnie (oznaczonych co do gatunku). Jak już dobierasz
    indywidualnie tapicerkę i odcień/rodzaj drewna to jest to wysoce
    indywidualny towar (oznaczony co do tożsamości) i trudno go będzie
    sprzedać.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2008-01-06 01:18:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > indywidualnie tapicerkę i odcień/rodzaj drewna to jest to wysoce
    > indywidualny towar (oznaczony co do tożsamości) i trudno go będzie

    Wydaje mi się że opacznie zinterpretowałeś "to trudno" :).

    p. m.

  • 10. Data: 2008-01-06 01:47:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.01.2008 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał/a:

> [...]
    > indywidualnie tapicerkę i odcień/rodzaj drewna to jest to wysoce
    > indywidualny towar (oznaczony co do tożsamości) i trudno go będzie

    No, ale to jest dokładnie to, co i ja chciałem napisać. Jeśli zrobił fotel
    na zamówienie, to zwrotowi nie podlega.